Senaste nytt

SAS lämnar Star Alliance 31 Augusti 2024

Jag letar också resor en hel del, då i long haul business. Min slutsats är att det ofta är 10-20 k SEK dyrare med SkyTeam, så än så länge ser det inte bra ut. Förhoppningsvis dyker det upp lite nya priser när samarbetet kommer igång ordentlig, men det är inte bättre priser från flygplatser utanför Skandinavien, så jag vet inte. Än så länge är räddningen att köpa från SAS, som har OK priser, men det går inte till alla destinationer.
Finns en del undantag. Mexico City tex är väldigt ofta billigast i C med AeroMexico. Jämfört med många andra. Turkish slår dem ibland med nån tusenlapp.

Jag smakar på framtiden då nästa jobbresa om ett par veckor blir med KLM via Amsterdam till Milano. Ekonomi ner och Business hem. Är väl bra att börja vänja om sig tänker jag ;)

Lufthansas lounge på MXP tycker jag är bra, får se vad KLM erbjuder där på hemresan, är nån 3:e partare tror jag.
Sen några timmar i Amsterdam och ”Kronan” där.

Det blir säkert bra detta också, bara annorlunda.

Jag smakar på framtiden då nästa jobbresa om ett par veckor blir med KLM via Amsterdam till Milano. Ekonomi ner och Business hem. Är väl bra att börja vänja om sig tänker jag. Lufthansas lounge på MXP tycker jag är bra, får se vad KLM erbjuder där på hemresan, är nån 3:e partare tror jag. Sen några timmar i Amsterdam och ”Kronan” där.
Skyteams lounger paa MXP er udmaerkede. Gode drikkevarer (dog ikke champagne, kun prosecco), god udsigt over flypladsen, bad- og rygerum. Var i Montale lounge i sidste maaned.
1715674391569.png

Last edited:
Hur blir det med "nivågruppering" av lounger framöver? Som jag förstår det så skiljer man inom Skyteam inte på Guld- och businesslounger, så kommer SAS att fortsätta göra skillnad, eller slår man ihop avdelningarna i Stockholm, Oslo och CPH?

Hur blir det med "nivågruppering" av lounger framöver? Som jag förstår det så skiljer man inom Skyteam inte på Guld- och businesslounger, så kommer SAS att fortsätta göra skillnad, eller slår man ihop avdelningarna i Stockholm, Oslo och CPH?

Det är upp till bolagen hur man vill göra misstänker jag. Det förekommer grupperingar även inom SkyTeam. Se exempelvis första klass-loungerna som AF har.

Däremot så hoppas jag att SAS tar bort inrikesaccessen i sina lounger. Men de behöver göra något drastiskt för att minska inflödet av folk.

Det är upp till bolagen hur man vill göra misstänker jag. Det förekommer grupperingar även inom SkyTeam. Se exempelvis första klass-loungerna som AF har.

Däremot så hoppas jag att SAS tar bort inrikesaccessen i sina lounger. Men de behöver göra något drastiskt för att minska inflödet av folk.
Det tror jag knappast att man gör. Möjligen att man inte skulle släppa in elites från andra bolag men sina egna medlemmar kommer nog fortsatt in. Och hur mycket av folket handlar om partners som ska vidare med inrikes idag?

Toppen