Själv tycker jag det blir lättare på svenska
1. Vid inställd flygning skall de berörda passagerarna
c) ha rätt till kompensation i enlighet med artikel 7 av det lufttrafikföretag som utför flygningen såvida inte
iii) de mindre än sju dagar före den tidtabellsenliga avgångstiden underrättas om att flygningen är inställd, och erbjuds ombokning så att de kan avresa högst en timme före den tidtabellsenliga avgångstiden och nå sin slutliga bestämmelseort senast två timmar efter den tidtabellsenliga ankomsttiden.
Du nådde din destination två timmar och två minuter efter din ursprungliga ankomsttid och har därför rätt till kompensation men var beredd på att Lufthansa kommer att säga att det var precis två timmar (= ingen kompensation). Var det två timmar och två minuter räknat från landning eller när dörren öppnades? Om det var två timmar och två minuter vid landning har du lättare att få rätt då det är när dörren öppnas som är den relevanta tidpunkten.
Enligt artikel 7 har man rätt till 400 euro för en flygning som överstiger 150 mil inom EU.
Enligt artikel 8 i förordningen får dock flygbolaget minska ersättningen enligt artikel 7 med 50% om flygningen är över 150 mil inom EU och man blir högst tre timmar försenad.
D.v.s. du har rätt till 200 euro men var som sagt beredd på att Lufthansa inte kommer ge dig något alls och att du kommer få bråka för att få dina 200 euro.