Jannes
Medlem
Om jag får SAS bagageregler, boardingpass i appen, mina SAS/Star Alliance loungebesök, mina EB poäng, mitt WiFi, alla statusrättigheter ombord, faktiskt flyga till riktiga flygplatsen (inte Stansted/Weze/annat) och dessutom får välja sittplats enligt normala procedurer, ja då kanske jag skulle vara helt nöjd.Absolut, men tycker ändå det är rimligt man blir fundersam. Att flyga SAS är oftast inte billigt jämfört med andra lågpris bolag. Exempelvis om du flyger mellan Malmö och Stockholm, och sedan outsourcar SAS denna resa till Ryanair. Du sitter på ett ryanair flygplan, Ryanair besättning osv. Men du får din kaffe och te, eller polarrulle i plus. Jag hade inte varit nöjd. Trots jag kommer från A till B. För att ha betalat 400kr+ för att flyga SAS medans Ryanairs flight kostar hundralappen.
Man kan tycka vad man vill om Ryanairs affärskoncept och personalpolitik, men det är inget systematiskt fel på personalen och metallen. Kanske lite sämre stolar/sittplatser i standardutformning?
Ja, SAS borde vara tydligare med att det är SmartLynx som kommer flyga en viss flygning, och kanske de kunde tillåta gratis ändring ifall någon måste får sitta på de granitgrå sätena. Men annars får man hålla snack om kompensation till när det faktiskt är något under resan som INTE uppnått SAS standarder.
(Sen att ta upp Ryanair när vi talar om ett helt annat företag känns ju också väldigt spekulativt om SmartLynx personal och metall. I all ärlighet, speciellt på shorthaul är det väldigt få saker i SAS koncept som kompetent personal inte kan ta till sig, och kabinskillnaderna är knappast så stora.)