Senaste nytt

Regelverket (EG) nr 261/2004 - dvs EUs regler om passagerares rättigheter

Jag har fått pengar från Lufthansa men det har alltid krävts sjutton mail fram och tillbaka med bankkontouppgifter etc. Sent om sider kom dock pengarna, men det är alltid en massa tjafs är min erfarenhet.
Upplever det samma, trots att man fyllt i alla uppgifter i första kontakten så skall de ha samma information i de kommande kontakterna med dem.

Ibland har man flyt, mindre 2 veckor efter utförd resa får man en voucher utställd från SAS.
Skulle göra en MR till Gdansk, blev kvar i Köpenhamn över natten (Hade visserligen turen att hänga lite med med @CJR och hans kompanjon på morgonflighten istället.)

Claim gjordes när jag kom hem, nu ca 10 dagar senare har man en voucher med dubbla summan färdig, trodde man skulle behöva stånga sig blodig med SAS i flera månader, men bra jobbat!
Lider med alla som behöver bråka sig till sina rättigheter!

1672276783612.png

Ibland har man flyt, mindre 2 veckor efter utförd resa får man en voucher utställd från SAS.
Skulle göra en MR till Gdansk, blev kvar i Köpenhamn över natten (Hade visserligen turen att hänga lite med med @CJR och hans kompanjon på morgonflighten istället.)

Claim gjordes när jag kom hem, nu ca 10 dagar senare har man en voucher med dubbla summan färdig, trodde man skulle behöva stånga sig blodig med SAS i flera månader, men bra jobbat!
Lider med alla som behöver bråka sig till sina rättigheter!

Visa bifogad bild 137079
Har du fått vouchern också?
Jag fick likadant mail för ca 2 veckor sedan, men sedan inget mer?

Någon som har erfarenhet av TAP’s snabbhet gällade EU 261/2004? Har ett case med dom för 4pers.
Har du hört något från Tap? Jag har två ärenden hos TAP från höstlovet.

1. Ersättning för inköp av kläder vid försenat bagage. Jag har skickat in kvittot till TAP (både originalkvittot och kreditortsslipen). Dock påstår TAP att jag bara skickat in "transaction receipt" och inte originalkvittot.

2. Har ansökt om 600 euro för flygförsening. Har inte hört något på två månader och nu när jag loggade in på mitt ärende står det att ärendet är avslutat. Trots att de inte meddelat mig vad de kom fram till?!

Är det någon som fått ersättning från TAP utan att koppla in Flyghjälp?

Jag väntar på 4xEUR600:- cash eller presentkort på 4xEUR900:-. Påminde innan jul och fick svar att vi behandlar ditt ärende och ska svara snart. Ska påminna igen.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen