Försöker hitta info om det finns någon tidsgräns för EU261 ärenden hos SAS, är det 3 år som "vanliga" reklamationsärenden enligt konsumentköplagen?
Konsumentverket har en guide om försenade flyg där det nämns 6 veckor för att "ta ärendet vidare", men inget om en bortre tidsgräns för reklamation.
Vi gjorde två claims i juli 2022 för en resa innan strejken; ena fick vi ut vouchers för i början av oktober men andra fick vi svar om att det behövdes en fullmakt, sen verkar ärendet fastnat i hanteringen.
Nu när det gått 6 månader funderar jag på om det är nära nån tidsgräns för att be om hjälp från till exempel AirHelp.
Någon som har varit med något liknande eller har mer info om tidsgränser?
Konsumentverket har en guide om försenade flyg där det nämns 6 veckor för att "ta ärendet vidare", men inget om en bortre tidsgräns för reklamation.
Vi gjorde två claims i juli 2022 för en resa innan strejken; ena fick vi ut vouchers för i början av oktober men andra fick vi svar om att det behövdes en fullmakt, sen verkar ärendet fastnat i hanteringen.
Nu när det gått 6 månader funderar jag på om det är nära nån tidsgräns för att be om hjälp från till exempel AirHelp.
Någon som har varit med något liknande eller har mer info om tidsgränser?