JacobGBG
Medlem
Även om jag själv rekat Siam Kempinski i tråden måste säga att priset sprungit iväg en heldel där, fantastiskt hotell men känner mig lite snål och vill hitta något i en lite lägre prissklass.
För er som provat både Sheraton Grande Sukhumvit och The Sukhothai Bangkok vilket gillar ni bäst? Jag lutar mot någon av dessa två..
Vad säger ni om Shangri-La, börjar de bli väldigt slitet eller, hotellet rätt gammalt nu? Prissättningen skvallrar ju om att de inte direkt är topp längre. Om man ändå skulle öppna plånboken lite och prova något nytt verkar Kimpton Maa-Lai få otroliga reviews (nästan aldrig sett något liknande beroende på vilka reviews man tittar på). Det är bara en femhunka mer per natt än de två andra, någon som provat?
Börja med att formulera ett tema för din vistelse. Vill du uppleva en viss del av stan? Se en speciell sevärdhet? Göra hotellet till en central del av besöket? Detta kommer spela stor roll. Andra faktorer är också om man reser med familj eller ej.
Jag kommer vara ett par dagar i BKK efter nyår, stannar då på Shangri-La då jag reser med familj och vill vara i närheten av floden, närheten till BTS gör också att man kan ta sig till centrum på 15min snarare än 1h15min under rusningstrafik. Du har helt rätt att stället har lite åldrad dekor men har bott med Shangri-la kedjan mer än någon annan i Asien och upplever att de håller efter väl.
Har ej provat Sheraton grande men vet at det är en favorit på Flyertalk. Marriott hotell i BKK lider dock av att ha 100tals statusmedlemmar boende hos sig runt peak-resetider vilket gör att om du inte är åtminstone platinum så är du bara en i mängden hos dem.
Sukhothai har jag inte besökt på 10+ år men det är en oas i stan som man besöker som en destination i sig på samma sätt som om man skulle bo på The Siam eller Mandarin Oriental.
Kimpton hotellen håller båda hög standard men Mai-lai skulle jag inte rekommendera om du reser med familj, mer business.