Senaste nytt

Weekend i Bangkok - hotelltips ?

Säger alltid samma sak i dessa trådar, vill man ha skönt poolhäng, sitta på balkongen och titta ut över poolen och staden. Kempinski är vinnaren av lyxhotellen.

I somras bodde vi på Capella, Mandarin Oriental och Sheraton Grande Sukhumvit. Capella klart bäst. Oriental inte värt prisskillnaden mot Sheraton Sukhumvit. Jag har bott på ganska många hotell i Bangkok under senaste 30 åren och håller Sheraton Grande som min favorit om man summerar alla aspekter.
Rekommendation på hotell över julafton i Bangkok, där man får en mer julkänsla? Främst för barnen skull.

Skvallrar om hur längesen jag var där, inte varit i Bangkok sen strax innan Covid då fanns det en, Siam Kempinski är den jag syftar på.

Fast någon större utsikt över staden lär man väl inte få.
Är det den vid Paragon & Centara@CentralWorld?

Vill man ha utsikt så är Centara bättre, men det stoppar ju inte en från att köra rooftop häng på Centara bara för att man bor på Kempinski.

Mandarin Oriental BKK är antagligen ett av de mest anrika lyxhotellen i världen.

The Siam är en total upplevelse i thailändsk gästfrihet.

Shangri-La/Anantara Riverside är både ypperligare alternativ vid floden med bra pooler och bra tillgång till båtshuttle.

Åker med familjen i mellandagarna, kommer bo några nätter på Shangri-la.
Hur är Avani+ utmed Anantara Riverside? Det är ju ett hotell med modernare touch och mindre resortkänsla men det verkar fint utifrån recensioner. Någon Youtuber hade fått använda poolen på Anantara eftersom det är samma kedja, men det lät svårt enligt receptionen.

Hur är Avani+ utmed Anantara Riverside? Det är ju ett hotell med modernare touch och mindre resortkänsla men det verkar fint utifrån recensioner. Någon Youtuber hade fått använda poolen på Anantara eftersom det är samma kedja, men det lät svårt enligt receptionen.
Har ej besökt just denna Avani+ (i Thailand endast Avani+ Koh Lanta) men det är ett bra märke som visar att Minor Hotels är seriösa att driva mot mer high end hotell. Av allt jag läst så är Avani+ Riverside's främsta lockelse dess eminenta rooftop. Personligen så upplever jag läget som lite off om man inte kör just resort-stil som på Anantara med avsikten att mest hänga där. Räkna med 60+ min att ta dig in till centrum om du inte hoppar på en båt och åker upp till Saphan Taksin stationen, men då kan man lika gärna bo på Shangri-La eller Peninsula.

Har någon bott på Four Seasons?
För någon som aldrig skulle få för sig att bo på Four Seasons, vad är det som gör att man överväger att betala 7000:-/natten för ett relativt mediokert rum på Four Seasons när man kan få en mer än dubbelt så stor svit på Sofitel med privat terass och en jacuzzi på den för samma pris.
Är det servicen? Eller vad är det? För gissar man lär nog bli ganska uppassad om man bor i en av dom större sviterna på Sofitel också.
(Prisexmplet va bara random två datum i december)

Är genuint nyfiken :)

Toppen