Senaste nytt

Vill ni ha mer Economy class deals i Deals forum?

Vill ni ha mer Economy class deals i Deals forum?


  • Total voters
    167

perhall

Medlem
Jag åker ofta BC i tjänsten men med familjen kan ju en bra Economy deal göra skillnad.
Dock - allmänt sett så är Economy deals inte alls lika bra som BC deals. Det kostar ju bara 5-8 000 kr att åka Economy till de flesta delar av världen...
Per
 

Jaws

Medlem
Både jag och min fru har det inte enkelt att flyga längre sträckor i ekonomyclass. Detta pga våra ryggar samt att komma fram mer utvilade.
Mina barn, 18+, sätter jag gärna i Y, de har "formbarare" ryggar o kroppar...
Intraeuropa är skit-i-samma då allt är ekonomisäten oavsett avdelningar med plastskyltar och gratismacka.
Jag sökte mej till bc.se för tips och råd kring C och det har jag fått och får. Här har vi proffs som kan hjälpa oss andra, mkt tack till er!

Jag hoppas fokus fortsätter att ligga på C men givetvis har Y oxå sin(lite mindre) plats
 

Dr. Miles

Expert
Menade mer att skillnaden inte är så stor på en deal/vanlig biljett, det är fortfarande trångt, äckligt och billigt oavsett.
Trångt och billigt kan jag förstå men äckligt? Ostädat Business class kabin kan också vara äckligt (jag har egen erfarenhet från Air China flygning).

Att bara jaga "klick" på en sajt är kanske bra för annonsintäkterna,
Jag jagar inte efter klick då det inte är min uppgift. Utan jag vill att flera får nytta av det som jag postar.
När jag postade en First class deal som kostade runt 30.000 SEK till USA, hur många kunde nyttja den överhuvudtaget även om det var en riktigt bra deal för att vara First class biljett?

men en premiumresesajt kanske mår bra av att man inte går ifrån orginaltanken allt för mycket.
T ex om Nokia hade behållit sin grundaffärsidé hade de varit gummitillverkare fortfarande. Allt tål att utvecklas.
Jag vill dock poängtera att det är inte jag som bestämmer hur BusinessClass ska vara. Det är Martin och Jacobs uppgifter.
 

flybob

Medlem
De deals som läggs upp är ju tydligt märkta med [Economy/Business/First Class], så jag förstår inte vad problemet skulle vara med att hoppa över Economy om man anser att det är "äckligt" eller bara ointressant!? Det finns dessutom en bra sökfunktion om man letar efter något specifikt.
 

perhall

Medlem
Om många tycker det är "äckligt" i ekonomiklass tycker jag att det börjar bli fel ton i forumet. Typ nyrika människor som föraktar ekonoimklass där trots allt ca 85 procent åker. Och säkert åker max 1 procent av världens befolkning överhuvudtage BC el FC i sitt liv.
Det är en förmån att få åka BC/FC men jag ogillar att forumtonen är att det är "trångt och äckligt" i economy.
Per
 

Jonas C

Medlem
Verkligen omoget att kalla Economy Class för "äckligt"…

Jag vet inte hur ni andra resonerar, men om man reser med familj så blir det rätt dyrt att betala 60 000+ även om det är på "billiga" Business biljetter. I dessa situationer kan Economy deals vara rätt användbara, då besparingarna blir ganska påtagliga när man är fler som reser.
 
Last edited:

adhoc76

Medlem
Verkligen omoget att kalla Economy Class för "äckligt"…

Jag vet inte hur ni andra resonerar, men om man reser med familj så blir det rätt dyrt att betala 60 000+ även om det är på "billiga" Business biljetter. I dessa situationer kan Economy deals vara rätt användbara, då besparingarna blir ganska påtagliga när man är fler som reser.

Så sant som det är skrivet! Jag vidhåller min mening att gärna mer economy deals för min del, men bara under förutsättning att business class deals kommer ges lika stort utrymme som tidigare... Att kalla economy för "äckligt" är ganska fånigt....
 

perhall

Medlem
Jag har fru och två barn, vi åker tillsammans 4 el 5 long-haul om året. Ofta ekonomi. Detta av flera skäl. Dels blir det ju gärna 60-100 000 per gång annars. Dels finns det sällan BC åt alla på poäng. Sen kan jag tycka att det är roligare att bo på ett superbra hotell mitt i city (typ stort rum på Marriott Marquis TSQ el Sofitel St James London) och att hyra roliga bilar samt äta god mat. Ekonomi med LX, LH, SK funkar ju faktiskt i 7 timmar..

Men i tjänsten åker jag ofta och gärna Plus el Business.

Mao. passar forumet mig utmärkt.

Jag gissar att det ändå blir en övervikt på dels i BC för Economy-biljetter är ju redan billiga. NY för 4999 är ju inte mycket att skriva som "deal" för det är ju ett av SAS rätt ofta annonserat pris t ex.
Per
 
Toppen