Senaste nytt

Vill ni ha mer Economy class deals i Deals forum?

Vill ni ha mer Economy class deals i Deals forum?

• Total voters
    167
Jag böjer mej för majoriteten som även vill ha fler deals i Ekonomi. Men jag ser fortfarande problemet med att det ligger i samma tråd.
Det ligger i samma delforum ja, men inte i samma tråd. :confused:

och ni andra som inte vill se Economy class deals kan ni skippa det genom att titta på deals genom de här länkarna.

Kabinklass:

Last edited:
Jag tycker det är bra som det är idag. Lysande att du hinner/orkar hitta så mycket som du gör.
Det vore kul med några RTW deals gärna ToR och som utmaning ska man hinna en väg på en långhelg. Gärna ena varvet på våren och motsatt varv på hösten eller liknande. Gärna flera upplägg typ *A eller OW och uppdelat på Y eller C. F kommer jag inte att ha råd med ändå... Det vore kul med en BC resa RTW på en långhelg typ torsd-söndag. :cool::eek:

Jag måste vara ganska otydlig i mina inlägg i den här tråden då jag måste upprepa mig. Ber om ursäkt för det.

På vilket sätt då? Vi kanske inte tänker på riktigt samma sätt.

Eller så värderar vi ordet äckligt olika... Trångt har jag inget att invända emot - det ÄR det i economy, ffa för såna som mig som mäter 1,93 m.

Äckligt har enligt en snabb googling bl.a. synonymerna otäck, oaptitlig, vidrig, motbjudande. För mig är det därmed väl starka ord för att beskriva en flygresa i economy. Det blir så på pass starkt att det i mina öron blir "fånigt". Det är dessutom skillnad på economy och economy, bl.a. beroende på flygbolag, flygplanstyp, reslängd, kabinbeläggning etc etc. Någon enstaka flygning i economy kan jag medge ha uppnått en upplevelsenivå där gränsen för "äckligt" tangeras även för mig. Det kan jag medge och hålla med dig om. Det jag invänder emot är att economy per definition och som det får förstås i motsats till business och first automatiskt är "äckligt".

Som motsatsord till äcklig nämns efter samma googling orden förtjusande, ljuvlig, tilltalande. Jag kan inte påstå att varje resa i business riktigt har nått upp till dessa nivåer heller...

Det ligger i samma delforum ja, men inte i samma tråd. :confused:

och ni andra som inte vill se Economy class deals kan ni skippa det genom att titta på deals genom de här länkarna.

Kabinklass:

Perfekt!
Tack för ett fantastiskt bra arbete doktorn.

På vilket sätt då? Vi kanske inte tänker på riktigt samma sätt.

Ordvalet ger en väldigt nedlåtande ton, som jag inte tycker att bi bör använda på detta forum.

Börjar man svettas så fort man sätter i Economy så beror det mer på en själv, än på renligheten av kabinen. Tror nog att det mest beror på kabintemperaturen som brukar variera ganska mycket mellan bolag. Det är minst lika jobbigt att ligga svettig under täcket i Business Class ;)

Håller med!

Grymt jobb Dr. Miles.

Instämmer helt och fullt!

Det finns mileage-run och segment-run, men jag önskar också "fly-for-fun"-deals - gärna intra-europe över dagen eller med en övernattning. Gjorde nyligen ARN-ZRH-BUD-BRU-BMA med LX och SN för <1 800 SEK i economy. Med PP hann jag besöka 6 lounger.

Gärna! Jag älskar att uppleva saker på ett bekvämt sätt. Men det är inte det som stillar min reslust. Att resa är för mig ett livselixir. Och min ekonomi är synnerligen begränsad. Alltså måste rabatter, lojalitetsprogram och deals nyttjas men även ett antal resor i Economist Class för att kunna uppgraderas. Men ack, vad jag njuter! :eek:

Toppen