Senaste nytt

Vill ni ha mer Economy class deals i Deals forum?

Vill ni ha mer Economy class deals i Deals forum?


  • Total voters
    167

Alf

Medlem
Jag tycker inte man behöver utöka antalet deals i ekonomi. Dessa biljetter är ganska enkla att hitta på flygbolagens sidor eller hos resebyrå. Om man nu av någon anledning vill utöka så lägg upp en tråd för ekonomi och en tråd för business.

Jag tycker fortfarande att namnet på siten förpliktigar att lägga tiden på att hitta bra business deals, vilket nu görs på ett föredömligt sätt.

Personligen är jag inte intresserad av longhouls i annat än business, detta gäller även privat efter att i många år varit tvungen att trycka ner mig i ekonomi på vissa tjänsteresor. Jag stannar hellre hemma än åker en långresa i ekonomi. Inom Europa kan det vara Ok med ekonomi.
 

Jonas C

Medlem
Jag vill gärna se deals i Economy, om de t.ex är biljetter som ger 100% miles. Helst Turkish, United, SAS, etc. LH är inte så intressant då man inte får några miles hos dem.

Skulle också vilja se mer point-to-point deals inom Europa i Economy, t.ex SWISS ARN-GVA för 522kr, eller BA till LHR för 1004kr. Dessa kan ju vara användbara för en weekend :)
 

NotRyan

Medlem
Deals i Economy kan vara intressanta om dom är riktigt bra, typ United-dealen via Sydamerika till Australien, eller naturligtvis för att bota den fruktade BCS/FCS :D

I övrigt är Economy inte riktigt något jag går igång på...

Mvh
/NotRyan
 
Last edited:

Palazzi

Medlem
Känns som att det är i "C/F" det finns pengar att spara...

20% rabatt på en resa för på 4.000kr känns inte avgörande vid ett val. Finns väl många jämförelsesajter som visar priser i ekonomiklass också...

Inom Europa kan jag tänka mig en deal i ekonomiklass, men då ska det vara RIKTIGT BILLIGT. Ofta måste jag resa till vissa platser, och då spelar inte 1.500 vs 2.000kr T/R någon roll.

Mitt svar blir: Satsa på C & F, men hojta till om du snubblar över ett riktigt fynd i Y :)
 

Tockstew

Medlem
Hallå!

Jag anar en i mitt tycke, oskön elitistisk attityd i de inledande svaren. Givetvis är det primärt intressant med bra deals i premiumklasser eftersom det sannolikt ger mig mest besparing. Men det ska SJÄLVKLART även publiceras economy deals. Man kanske kan dela upp i två?
 
Last edited:
Toppen