Nu har jag bott 5 nätter på Hilton Time Square så kan jag klart rekommendera hotellet. Bokade ett rum med King Bed men blev uppgraderad till King Bed Deluxe på 44:e våningen vid incheckningen som HHD. Trevligt och rymligt rum, hade inte räknat med att rummet skulle vara så stort även om det var deluxe efter att ha läst allmänna kommentarer kring storleken på Manhattan. Vi hade i alla fall 5 stora resväskor med oss och fick plats utan problem.
Städningen fungerade bra och vi fick nytt vatten & choklad på rummet när vi gjort slut på det vi fått tidigare. Något jag blev lite förvånad över var att en dag så var personalen och städade på rummet på förmiddagen sen kom vi tillbaka på eftermiddagen och stökade ner lite innan vi gick ut för kvällen för att sedan märka att de hade varit på rummet och städa igen innan vi kom hem runt 22-23. Väldigt trevligt tyckte vi.
Frukost hade jag inga höga förväntningar på då jag generellt tycker att frukosten på hotell utomlands inte är något vidare. Här blev jag dock positivt överraskad, det är inget jätteutbud men det som fanns höll god kvalité tycker jag. 5 varma "rätter" där Korv, röd potatis och äggröra var stående på menyn varje dag. De två övriga rätterna byttes ut varje dag och vi hade inte samma rätt någon av de dagarna vi åt frukost där. Den ena rätten var något mer sötare, vi hade t.ex. pannkakor, våfflor, french toast, bananpannkakor och något annat när vi var där. Den andra rätten var något mer matigare. Ska dock sägas att jag skulle inte äta frukostbuffén här om jag var tvungen att betala för den då det inte var värt $26 som det egentligen kostade men som HHD fick vi kuponger.
Att vi sedan betalade 206 dollar natten (ink. skatter) gjorde vistelsen väldigt prisvärt och jag skulle inte tveka en sekund att bo här igen när jag återvänder till NY om jag kan få det till bra pris.
*Edit: Fanns givetvis mer saker att välja från frukostbordet

Bagels, bröd, ägg, färskfrukt, söta bakelser m.m.