Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Hilton Times Square är ett av mina favorit-Hiltons i NYC. Perfekt läge mindre än ett kvarter från Port Authority dit jag alltid tar flygbussen till/från Newark så slipper man taxi på Manhattan till/från hotellet. Fräscha rum, bra fitness center och trevlig personal. Frukosten helt ok och en liten men trevlig lobbybar.
HGI Times Square Central är väl som alla andra HGI, rätt opersonligt men good value for money. Flygbussen stannar ju även vid Bryant Park så i det avseendet är ju läget också bra.
Tack för återkopplingen. Times Squares gym är under renovering så man blir erbjuden något utanför hotellet. Det är en nackdel.

Blev till slut Hilton Times square istället för både Midway och garden inn times square central då priset tack vare flas sale fallit från hiskeliga 336usd till smått fantastiska 224usd rum/natt. Lägsta priset för perioden jag sett på Hilton sen 3 månader tillbaka då jag började kolla.

Nix. Tillkommer som alltid på den amerikanska marknaden :) men då raten faktiskt föll till 160usd under någon natt av vistelsen blev slutsumman ungefär som base raten :)

Det är ett ganska bra pris. Jag fick ett dubbelrum på Hiltion Times square för två personer för USD 223 per natt inkl skatter. Då är det pensionärspris och fullt avbokningsbart. Bokade för någon månad sedan och gäller början av juli.

Det är ett ganska bra pris. Jag fick ett dubbelrum på Hiltion Times square för två personer för USD 223 per natt inkl skatter. Då är det pensionärspris och fullt avbokningsbart. Bokade för någon månad sedan och gäller början av juli.

Med tanke på att priset stadigt legat på +300usd natten är 223-4usd ett kap :) behöver läget till theater district denna gången så kan inte klaga :)

• Gilla
Reactions: Alf
Nix. Tillkommer som alltid på den amerikanska marknaden :) men då raten faktiskt föll till 160usd under någon natt av vistelsen blev slutsumman ungefär som base raten :)

Jo, jag vet. När jag jämför skiter jag i skatterna, men oftast när jag pratar om priser pratar jag om all-in eftersom det är det som är intressant...

Nu har jag bott 5 nätter på Hilton Time Square så kan jag klart rekommendera hotellet. Bokade ett rum med King Bed men blev uppgraderad till King Bed Deluxe på 44:e våningen vid incheckningen som HHD. Trevligt och rymligt rum, hade inte räknat med att rummet skulle vara så stort även om det var deluxe efter att ha läst allmänna kommentarer kring storleken på Manhattan. Vi hade i alla fall 5 stora resväskor med oss och fick plats utan problem.

Städningen fungerade bra och vi fick nytt vatten & choklad på rummet när vi gjort slut på det vi fått tidigare. Något jag blev lite förvånad över var att en dag så var personalen och städade på rummet på förmiddagen sen kom vi tillbaka på eftermiddagen och stökade ner lite innan vi gick ut för kvällen för att sedan märka att de hade varit på rummet och städa igen innan vi kom hem runt 22-23. Väldigt trevligt tyckte vi.

Frukost hade jag inga höga förväntningar på då jag generellt tycker att frukosten på hotell utomlands inte är något vidare. Här blev jag dock positivt överraskad, det är inget jätteutbud men det som fanns höll god kvalité tycker jag. 5 varma "rätter" där Korv, röd potatis och äggröra var stående på menyn varje dag. De två övriga rätterna byttes ut varje dag och vi hade inte samma rätt någon av de dagarna vi åt frukost där. Den ena rätten var något mer sötare, vi hade t.ex. pannkakor, våfflor, french toast, bananpannkakor och något annat när vi var där. Den andra rätten var något mer matigare. Ska dock sägas att jag skulle inte äta frukostbuffén här om jag var tvungen att betala för den då det inte var värt $26 som det egentligen kostade men som HHD fick vi kuponger.

Att vi sedan betalade 206 dollar natten (ink. skatter) gjorde vistelsen väldigt prisvärt och jag skulle inte tveka en sekund att bo här igen när jag återvänder till NY om jag kan få det till bra pris.

*Edit: Fanns givetvis mer saker att välja från frukostbordet :) Bagels, bröd, ägg, färskfrukt, söta bakelser m.m.

Last edited:
Bokat en natt på Hilton Fashion district för 139USD inkl skatter (17 - 18 April) och kommer återkomma med inputs senare men som jag förstått är de @Senator och @sembl "favorithotell" i New York?

Hej!

Jag och flickvännen slog till på SAS F&F till New York i höst,
30sep-4okt (4 nätter) och nu letas såklart Hiltonhotell som HHD.

Budget Max 280USD /natten

Prio:
1: Läge/fräscht
2:Frukost som HHD
3: Pris

Lounge oviktigt, pool trevligt!

HGI Times sq kostar 220usd/natten
Hilton Fashion district går på 280usd/natten

Några tips/förslag?

Toppen