Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Hittade mina bilder från Conrad NY och mycket riktigt finns det ett litet handfat i pentryt (bild 2 nedan, dock inget jag upplevde som särskilt märkligt).

072.JPG

074.JPG

075.JPG

077.JPG

079.JPG

Det var väl ett Embassy Suites tidigare? Och jag känner inte igen beskrivningen av handfat mitt i rummet.

Jag tycker rummen är trevliga och ibland är läget jättebra för mig (har kunder nere i Financial District) men frukosten är riktigt usel.
Korrekt, det var embassy suites.

Håller i övrigt med. Frukosten var också rätt begränsat med platser i förhållande till hotellets storlek, så på en helg kan man få vänta rätt länge om man är några stycken. Helt klart dimensionerad efter affärsmannen som i den delen av världen bara hugger en Starbucks på väg mot kunden och inte har tid med hotellfrukost.

Hilton Times square eller Hilton Garden Inn/Times Square Central?
Jag gillar iofs Bryant park vilket talar för det senaste? Någon som har koll på hur de är på riktigt?

Hilton Times Square är ett av mina favorit-Hiltons i NYC. Perfekt läge mindre än ett kvarter från Port Authority dit jag alltid tar flygbussen till/från Newark så slipper man taxi på Manhattan till/från hotellet. Fräscha rum, bra fitness center och trevlig personal. Frukosten helt ok och en liten men trevlig lobbybar.
HGI Times Square Central är väl som alla andra HGI, rätt opersonligt men good value for money. Flygbussen stannar ju även vid Bryant Park så i det avseendet är ju läget också bra.

Var ligger HGI Times Square Central? Antar att det ligger en bit norr ut från 42e. HGI Times Square South (som jag har bott på nyligen) ligger på 42e gatan och ett kvarter ifrån Bryant Park.

Var ligger HGI Times Square Central? Antar att det ligger en bit norr ut från 42e. HGI Times Square South (som jag har bott på nyligen) ligger på 42e gatan och ett kvarter ifrån Bryant Park.
Det ligger på 42nd St ett kvarter från Bryant Park

Attachments

• Skärmavbild 2016-03-31 kl. 08.36.03.png
    Skärmavbild 2016-03-31 kl. 08.36.03.png
    547,8 KB · Visningar: 246
Hilton Times Square är ett av mina favorit-Hiltons i NYC. Perfekt läge mindre än ett kvarter från Port Authority dit jag alltid tar flygbussen till/från Newark så slipper man taxi på Manhattan till/från hotellet. Fräscha rum, bra fitness center och trevlig personal. Frukosten helt ok och en liten men trevlig lobbybar.
HGI Times Square Central är väl som alla andra HGI, rätt opersonligt men good value for money. Flygbussen stannar ju även vid Bryant Park så i det avseendet är ju läget också bra.
Ska bo där nästa vecka. Hur ser det ut med antalet väskor på flygbussen? Vi är tre stycken med totalt sex väskor.

Ska bo där nästa vecka. Hur ser det ut med antalet väskor på flygbussen? Vi är tre stycken med totalt sex väskor.
Numera har bussarna sällan eller aldrig utrymme under bussen för bagage, så man får ta med sig det ombord på bussen och där finns det inte så gott om plats. Om ni kliver på bussen vid Bryant Park borde det funka, den blir rätt full vid sista stoppet på Port Authority.

• Gilla
Reactions: JSQ
Toppen