Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Jag bor numera nästan enbart på Hilton Fashion District i New York. Jag har bott där ca 15-20 nätter senaste 15 månader. Det har varit kombination av pris, läget, personalen samt frukosten som får mig att återvända. Den stora nackdelen är storleken på rummen som alla är rätt små även för NYC. Jag tror @Golfkillen var rätt nöjd och kanske jag sålde in frukosten lite väl hårt till @telelina med tanke på att hon och jag har helt olika preferenser gällande mat, men hon verkade rätt nöjd med bemötande

Har du någon erfarenhet av fitness centret som hotellet har? Ska till NY en vecka i början av April och håller på att leta hotell nu och skulle gärna ha något med ett fitness center som har lite mer gymsaker än bara löpband för att kunna underhållsträna lite när de andra i sällskapet ändå sover :)

Har du någon erfarenhet av fitness centret som hotellet har? Ska till NY en vecka i början av April och håller på att leta hotell nu och skulle gärna ha något med ett fitness center som har lite mer gymsaker än bara löpband för att kunna underhållsträna lite när de andra i sällskapet ändå sover :)

Det är ett lite gym tyvärr men jag har i min profil erbjudande om ett större gym i närheten av olika anledningar. Ett stort gym är en fördel med Hilton Midtown, kanske den ända

Jag bokar alltid billigast och talar sedan med receptionen. Det gör jag iofs på alla hotell
@Senator Räcker det att ta det vid incheckning eller brukar du kontakta dem innan vistelsen ang. uppgradering? Är själv HHD och ska testa Hilton Fashion District nästa vecka, har bokat billigaste alternativet men vill ju gärna hamna på High Floor.

Vi, Jag + Sambo & 2 barn (13, 11), kommer troligtvis ta en långhelg i början av juni och jag funderar på är det samma tips som gäller då som nämnts tidigare här i tråden?

Är helst ute efter ett hotell där barnen kan få varsin säng samtidigt som jag och sambon får en dubbelsäng till oss. Om sedan barnen sängar är rollaways spelar mindre roll just nu.

Hittat bra priser Doubletree & suites Times Square för kommande vistelse. Någon som har erfarenhet av hotellet? Står mellan den och nybyggda Garden Inn New York Times Square på 42:a efter att ha läst alltför många negativa intryck av redan bokade Hilton Midtown.

Har inte bott på DoubleTree Times Square men jag ska bo på Hilton Garden Inn Times Square South från och med onsdag, så jag kan ju återkomma i frågan då... :)

Hallåja

Har prel bokat Hilton Fashion district i Maj men nu har Hilton 25% off på sina hotell. Ser att Conrad blir runt 2000 billigare än Fashion under dom dagarna vi skall dit. Läser att många gillar Conrad men inte frukosten, så på vilket sätt är frukosten dålig på Conrad? Jag personligen uppskattar en god härlig frukost så.... Tycker ni jag skall behålla Fashion pga av det.. Är HHD

/flapps

Har inte bott på DoubleTree Times Square men jag ska bo på Hilton Garden Inn Times Square South från och med onsdag, så jag kan ju återkomma i frågan då... :)

HGI Times Square South på 136W 42nd street var väldigt trevligt. Det enda som inte var bra, är att duscharna är felkonstruerade så att man får en massa vatten på badrumsgolvet när man öppnar duschdörren. Annars var läget utmärkt och priset var riktigt bra när vi bokade. Jag kommer nog att försöka bo där igen om priset är rätt.

Hallåja

Har prel bokat Hilton Fashion district i Maj men nu har Hilton 25% off på sina hotell. Ser att Conrad blir runt 2000 billigare än Fashion under dom dagarna vi skall dit. Läser att många gillar Conrad men inte frukosten, så på vilket sätt är frukosten dålig på Conrad? Jag personligen uppskattar en god härlig frukost så.... Tycker ni jag skall behålla Fashion pga av det.. Är HHD

/flapps
Jag bodde på Hilton Fashion District förra veckan, är HHD men det blev ingen upgrade denna gång. När det gäller frukosten så var jag inte imponerad av utbud eller service. Tre olika besked om vilken frukost HHD skulle få samt tråkig inställning hos personalen. Vi fick istället kuponger till en närliggande diner (Sunac) där man kunde köpa färsk frukt, äggrätter kaffe etc. Vi tyckte det gav bättre värde än frukosten på hotellet.

Rummen är rätt små på Fashion District, standarden är ungefär som övriga Hilton jag besökt i US. (de nyrenoverade rummen på Hilton Midtown mycket bättre men det hotellet är för stort och har ligger för långt upp för mitt besöksmönstet i New York så det är inte aktuellt.)

Jag kommer nog testa Conrad nästa gång, avsevärt större rum men kanske än mer läget, jag rör mig mest kring West Willage/Soho/Tribeca så det läget lockar mig mer.

Just läget utifrån vad/var ni mest kommer röra er är en faktor jag rekommenderar att ta i beaktande.

Toppen