Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Jag bodde på Hilton Fashion District förra veckan, är HHD men det blev ingen upgrade denna gång. När det gäller frukosten så var jag inte imponerad av utbud eller service. Tre olika besked om vilken frukost HHD skulle få samt tråkig inställning hos personalen. Vi fick istället kuponger till en närliggande diner (Sunac) där man kunde köpa färsk frukt, äggrätter kaffe etc. Vi tyckte det gav bättre värde än frukosten på hotellet.

Rummen är rätt små på Fashion District, standarden är ungefär som övriga Hilton jag besökt i US. (de nyrenoverade rummen på Hilton Midtown mycket bättre men det hotellet är för stort och har ligger för långt upp för mitt besöksmönstet i New York så det är inte aktuellt.)

Jag kommer nog testa Conrad nästa gång, avsevärt större rum men kanske än mer läget, jag rör mig mest kring West Willage/Soho/Tribeca så det läget lockar mig mer.

Just läget utifrån vad/var ni mest kommer röra er är en faktor jag rekommenderar att ta i beaktande.

Tackar för infon . Känns som det blir Conrad då vi kommer snurra runt där vi en kommer bo...

/flapps

Hallåja

Har prel bokat Hilton Fashion district i Maj men nu har Hilton 25% off på sina hotell. Ser att Conrad blir runt 2000 billigare än Fashion under dom dagarna vi skall dit. Läser att många gillar Conrad men inte frukosten, så på vilket sätt är frukosten dålig på Conrad? Jag personligen uppskattar en god härlig frukost så.... Tycker ni jag skall behålla Fashion pga av det.. Är HHD

/flapps

Conrad har mycket fina rum och kommer ha sin utomhusbar som har goda drinkar öppen då ni besöker i maj. I ärlighetens namn saknar hotellet "själ" och det är mycket corporate då det ägs av Goldman Sachs. Frukosten är verkligen inte bra - du får en begränsad meny att beställa från kostnadsfritt som HHD/HHG, alternativt typ 20 USD i credits, men även det andra vi provade var inte speciellt imponerande. Tråkig och opersonlig service rakt igenom på hela hotellet. Room service var katastrof, tog över en timme att få mat och den var kall och skickades tillbaka omgående. Absolut inget superhotell och priserna reflekterar det faktumet. De flesta som bor här gör det pga. de jobbar inom finans, specifikt hos just Goldman Sachs. Hotellet har konverterats från ett tidigare Hilton apartment hotel av något slag, t.ex finns det ett handfat mitt i rummet vilket är lite skumt imho. Inget lyxhotell med andra ord men hårdvaran är väldigt bra. Taxi/uber till midtown får du räkna med cirka 30 usd

Hotellet har konverterats från ett tidigare Hilton apartment hotel av något slag, t.ex finns det ett handfat mitt i rummet vilket är lite skumt imho.
Det var väl ett Embassy Suites tidigare? Och jag känner inte igen beskrivningen av handfat mitt i rummet.

Jag tycker rummen är trevliga och ibland är läget jättebra för mig (har kunder nere i Financial District) men frukosten är riktigt usel.

Jag är rätt säker på att jag inte hade ett handfat där, men jag har inga bilder på rummet så jag kan inte dubbelkolla.

Jag är rätt säker på att jag inte hade ett handfat där, men jag har inga bilder på rummet så jag kan inte dubbelkolla.

Det här är executive suite som vi bodde på i januari i år (egen bild):
UCHMcQ6.jpg

Som sagt, hårdvaran är grym på hotellet men servicen är ganska snorkig och opersonlig och maten är dålig på hotellet, oavsett om man äter på restaurangen till middag eller frukost. Utomhusbaren får stort + om det är fint väder

Hilton Times square eller Hilton Garden Inn/Times Square Central?
Jag gillar iofs Bryant park vilket talar för det senaste? Någon som har koll på hur de är på riktigt?

Bodde på Element Time Square West förra veckan, OK men inte mer.
Alltid lång väntetid till hissarna, slitna rum och inte den bästa städningen.
+ Frukost ingick men det var svårt att få sittplatser liksom att det var gratis öl/vin samt smårätter mån-tors 17.30- 19.00

Bodde på Element Time Square West förra veckan, OK men inte mer.
Alltid lång väntetid till hissarna, slitna rum och inte den bästa städningen.
+ Frukost ingick men det var svårt att få sittplatser liksom att det var gratis öl/vin samt smårätter mån-tors 17.30- 19.00

Är Element inte en del av SPG?

Toppen