Känns ändå bra att man har besökt så många "skitställen", så man kan avpolitera dessa på goda grunder.
Det kan jag hålla med om, men en annan intressant grej som jag märkt i takt med att jag rest mer och mer, är att jag konstigt nog drar mig allt mer för att ge andra råd om vart de bör åka. Smaken är så väldigt olika att man måste känna personen ifråga väldigt bra för att ge ett bra tips. Ibland är det knappt så jag vet vad jag själv gillar
Rekommenderade Korsika till ett par förra året, för att jag tycker det är klart finaste Medelhavsön och för att jag trodde de skulle älska ön. De åkte dit, men tyckte det var för torrt och för bergigt. Jahopp
Själv har jag inte heller fallit för Turkiet trots tre resor dit (varav bara en charter), men jag har vänner jag litar på till fullo som tycker det är ett kanonresmål om man åker individuellt.
Men det måste liksom klicka med ett resmål tycker jag - Karibien var ett sånt där mål jag "borde" ha gillat, fina stränder, snorkla efter firrar, hyra hus och sänka drinkar på verandan samtidigt som det är vinter hemma, allt låter toppen, men det klickade som sagt aldrig, lite som att dejta nån som visserligen är snygg men som man inte kan prata med.
Nästa långresa, Sydafrika, blev en fullträff, tände på alla cylindrar och kärade ner oss fullständigt i landet, så att vi återvänder dit nu snart igen. Men kan jag rekommendera det, och i så fall till vem? Ingen aning.