Senaste nytt

Vilken plats återvänder du helst inte till?

Santiago de Compostela?

Finns ju dussintals platser som heter Santiago.

Santiago de Compostela
Santiago de Guayaquil, Ecuador
Santiago de Cuba.
Santiago de Chile.
Santiago de Cali, Colombia.
Santiago, Philippines
Santiago del Estero, Argentina.
Santiago de los Caballeros, Guatemala.
Santiago de los Caballeros, Dominican Republic.

Santiago ska jag till. Givetvis i Chile.
 

samsung

Medlem
Skal ikke tilbake til Bangkok Hilton. Heldigvis var jeg bare på besøk. Også kjent som Bangkok maximum security prison. Shithole.
 

PerssonErik

Medlem
Turkiet - ALANYA.

Otrevliga och oärliga människor överallt, plastigt och smutsigt.

Kul att byn jag är uppväxt i nämns i början, Edsbyn "Sveriges Tjernobyl" :D
 
Irkutsk, eller "Sibiriens Paris" som det ibland kallas.

Bodde i staden en natt för ca 15 år sedan och kunde konstatera att:
  • Prostitutionen var väl utbredd och väldigt gåpåig även om man visade ett uppenbart ointresse. Vårt hotell som låg i anslutning till järnvägsstationen hade en egen callservice med prostituerade som stod på stand-by i trapphuset. Vi valde hotellet för att de stoltserade med att kunna engelska.
  • Utanför bankkontor stod vanligtvis beväpnade män i åldrarna 25-35 med den klassiska outfiten jeans, polotröja, rakat huvud och många ärr. Vapnet då? AK47 hängande på bröstet naturligtvis. Inne på bankkontoren utanför diskarna satt ofta en till man stöpt i samma form. Värst var dock att se dessa personer promenerande mitt på gatan med sitt vapen - de var väl på väg till jobbet eller något?
  • Inte en uniformerad polis i sikte.
  • Mycket dåligt upplysta gator.
Kändes som en otrygg stad att vara i helt enkelt. Inte blev det bättre av att vår trådbuss "spårade ur" också! :(
 

pep

Medlem
Som min far sagde: Intelligente mennesker keder sig aldrig. Jeg har boet, arbejdet i mere end 25 lande - mest "developing countries" Der er ikke et sted hvor jeg ikke gerne vender tilbage. Undtagelsen er Canada, hvor jeg ikke kunne komme ind, da jeg havde for mange stempler i mit pas, Never again North America!
 
Toppen