Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Det gör man uppenbarligen inte alls...
Men för ett tag sedan såg jag en ung mamma borda själv med två barn, ryggsäcken på framsidan av kroppen och ett barn i vardera handen, ett framför sig och ett bakom sig. Tror inte hon slog i en enda passagerare.

Jag kan leva med detta om det är en 4-hjuls spinner som körs på längden, men inte på tvären som du måste göra med en 2-hjuls väska.

På tvären...snett bakom idioten med 2-hjuls väska. Alltså inte centrerat i korridoren.

Jag kan leva med alla möjliga väskor. Idioterna som inte klarar att hantera den väskan dom köpt, har jag svårare för.
Kanske 2-veckors grundkurs borde ingå vid köp av väska som man har tänkt använda i en flygkabin.

Kollade på en Samsonite Tote Vectura med hjul. Någon som har den eller liknande och kan svara på om den räcker för 2 nätter borta?

Bra med fack och utrymme och skönt med en stor datorväska med plats för lite extra kläder i samma.
e59b72e794d499d8a9b04857fa7ebd39.jpg

....Jag kan leva med detta om det är en 4-hjuls spinner som körs på längden, men inte på tvären som du måste göra med en 2-hjuls väska.
Forleden fik jeg problemer med min 2-hjuls Skywalkers for 1ste gang: Biz-kabinen i China Southern's A330 var så smal at jeg ikke kunne komme igennem "på tværs", men måtte løfte den hen over sæderne. 14 kg, men det gik endda

Kollade på en Samsonite Tote Vectura med hjul. Någon som har den eller liknande och kan svara på om den räcker för 2 nätter borta?

Bra med fack och utrymme och skönt med en stor datorväska med plats för lite extra kläder i samma.
e59b72e794d499d8a9b04857fa7ebd39.jpg
Blev en sådan här med presentkort från SAS bagageclaim.

At Work Rolling Tote 39.6cm/15.6inch Black

Hade den haft 4 hjul hade den varit perfekt just nu men jag blir GALEN på 2-hjulingar alltså. Vingligt, tar i kanter och svårstyrd.

Hade den haft 4 hjul hade den varit perfekt just nu men jag blir GALEN på 2-hjulingar alltså. Vingligt, tar i kanter och svårstyrd.
Jag som precis införskaffat en American Tourister Herolite Upright, huvudsakligen för att ersätta min 4-hjuling från Samsonite som jag tycker är vinglig, svårstyrd och oberäknelig :)
Herolite 2-wheel cabin baggage Upright suitcase 55x40x20cm Volcanic Black
Har inte haft möjlighet att testa den ännu, men med en vikt på 1,45 kg borde man oftast kunna hålla sig inom viktgränsen hos de flesta bolag...

Handbaggage det bär man! :)
Har aldrig ångrat att jag gav upp rullande baggage, jag saknar det inte alls!

Amen! Efter att ha kört en blandning av 2-hjul/4-hjul och weekendväskor så har jag nu köpt en ryggsäck, Douchebag 30L, och det var lite av en dröm att ha den på ryggen och ha båda nävarna fria :D (Förutom på trånga toaletter men där vet jag inte om det finns någon väska som är bra :p )

Blev en sådan här med presentkort från SAS bagageclaim.

At Work Rolling Tote 39.6cm/15.6inch Black

Alla är inte lämpade att framföra fordon heller. ;)

Sämt åsido, det beror ju vilken tvåhjulig väska vi pratar om. Det finns vingliga och bedrövliga tvåhjuliga väskor och det finns stabila väskor som med lätthet rullas även av onyktra. Precis som det finns helt fruktansvärt dåliga fyrhjulingar. Har upplevt alla olika alternativ.

Just nu föredrar jag faktiskt en genomtänkt och stabil tvåhjulig väska.

Last edited:
Toppen