Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Det finns i och för sig ryggsäckar med lite klass också. Dock inte de där vandrings-/dagtursäckarna.
Absolut det gör det.
Det är skillnad på ryggsäck och ryggsäck.

Jag kör oftast på min Knomo Falmouth och den skäms jag inte när jag bär och kan ta med den på valfritt möte. Skulle dock inte ta med en sportryggsäck till vilket möte som helst.

Edit:
Resultat av Googles bildsökning efter https://cdnd.lystit.com/1200/630/tr/photos/5d09-2014/08/16/knomo-london-black-falmouth-laptop-backpack-product-1-22554167-0-403473898-normal.jpeg
Den där va RIKTIGT läcker!!

Ja exakt. Skulle aldrig få för mig att kliva in i ett möte (eller resa med) i kostym och en ryggsäck! Rullväska är det självklara valet. :)

Det är skillnad på ryggsäck och ryggsäck.

Jag kör oftast på min Knomo Falmouth och den skäms jag inte när jag bär och kan ta med den på valfritt möte. Skulle dock inte ta med en sportryggsäck till vilket möte som helst.

Edit:
Resultat av Googles bildsökning efter https://cdnd.lystit.com/1200/630/tr/photos/5d09-2014/08/16/knomo-london-black-falmouth-laptop-backpack-product-1-22554167-0-403473898-normal.jpeg

Absolut, min väska skulle jag inte ha kostym till, men en sån där väska @DanielKif länka till är riktigt stilren, den skulle jag lätt rocka till kostym om jag var tvungen att ha en ryggsäck.

Är det bara jag som reagerar på namnet? :eek:
Förlåt. Jag skrev fel, märket är "Douchebags" ;) och modellen är en "Hugger 30L Redefined" Douchebags™ Hugger 30L

Last edited:
Sitter och funderar på ny kabinväska och har googlat runt en del samt läst den här tråden och tagit till mig era olika åsikter kring hur en bra väska ska vara. Jag har tidigare varierat mellan en vanlig billig kabinväska på 2 hjul eller en modell liten ryggsäck och kommit fram till att det är ju riktigt skönt att ha båda händer fria men även saknat möjligheten att dra väskan vid vissa tillfällen. Jag letade runt efter alternativ och hittade den här till ett bra reapris och undrar nu om det är någon som erfarenhet av den och i så fall vad ni tycker om den?

Victorinox Vx Touring Wheeled 2-in-1 Carry-On in Anthracite - 604322

Ser absolut nice ut, men 2.7kg är mycket för tungt opackat.
Jag satsar alltid på "one bags" under 1 kg.
Det blir tyngre än vad man tror om man ska ha i laptop, elektronik och 30ish liter kläder.
De 3 kilona gör mkt skillnad :)

Sitter och funderar på ny kabinväska och har googlat runt en del samt läst den här tråden och tagit till mig era olika åsikter kring hur en bra väska ska vara. Jag har tidigare varierat mellan en vanlig billig kabinväska på 2 hjul eller en modell liten ryggsäck och kommit fram till att det är ju riktigt skönt att ha båda händer fria men även saknat möjligheten att dra väskan vid vissa tillfällen. Jag letade runt efter alternativ och hittade den här till ett bra reapris och undrar nu om det är någon som erfarenhet av den och i så fall vad ni tycker om den?

Victorinox Vx Touring Wheeled 2-in-1 Carry-On in Anthracite - 604322

Toppen