Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Berguv

Medlem
Någon frågade om två eller fyra hjul.

Åker du taxi till från överallt och sällan går: fyra.

Gillar du att promenera, kanske slå ihjäl en halv dag ingen stad medan du väntar på flyg eller ombara gå en längre sväng i t.ex Paris från en tågstation till en RER-station till CDG: två hjul, bra markfrigång.

Köpte en med fyra, blev galen. Slängde skiten. Den hade nog lägre markfrigång än snittet dock.

Slutade med att jag, efter att ha frågat en Norwegianpilot om hur länge hans hållit (5 år and Coubting) köpte en Travelpro Crew. Bara ångrat att jag slarvade och köpte en med laptopfack, det var meningslöst och stjäl utrymme.
 

TomJ

Medlem
Samsonite Biz Lite spinner finns också. Fortfarande ca 2,5 kg men lite snyggare enligt mig.

https://www.xn--vskan-gra.com/samsonite-lite-biz

Väldigt smidigt fack på framsidan dock, bra översikt men stjäl ju utrymme inåt förstås. Men det kommer man ju inte undan med såna väskor. Alternativet är ju en väska utan fack med en laptopväska ovanpå.
 

BjörnHed

Medlem
Rimowa Salsa Deluxe Hybrid Multiwheel 31L.
Jag hade en Topas Cabin 32L innan som jag sålde till fördel för Salsan. Det gav mig: 3 ytterfack (väldigt bra), 4 hjul och 0,4 kg mindre vikt.
Jag är väldigt nöjd med väskan.
 

Attachments

  • E86E27A1-D659-45C8-A4D3-A3B254F78593.png
    E86E27A1-D659-45C8-A4D3-A3B254F78593.png
    108,3 KB · Visningar: 290

jerixon

Medlem
Propsar fortf på att bära sin väska är det bästa och har kört min Eagle Creek Global Companion 40L senaste månaderna.
Nu blir det dock att lufta lite olika väskor till och från beroende på resmål och syfte på resa :)
 

Brandten

Medlem
Rimowa Salsa Deluxe Hybrid Multiwheel 31L.
Jag hade en Topas Cabin 32L innan som jag sålde till fördel för Salsan. Det gav mig: 3 ytterfack (väldigt bra), 4 hjul och 0,4 kg mindre vikt.
Jag är väldigt nöjd med väskan.
Mer än halva tillåtna vikten försvinner med den om jag tolkar spec rätt?
 

Jönsson

Medlem
Förslag på datorväska/boardingväska med axelrem och kanal/fäste för teleskophandtag, som har ca 20l volym och går att packa som en resväska/kabinväska? Alltså ett lite större utrymme utöver de vanliga småfacken och datorutrymmet. Helst någon svart nylonvariant.
 
Förslag på datorväska/boardingväska med axelrem och kanal/fäste för teleskophandtag, som har ca 20l volym och går att packa som en resväska/kabinväska? Alltså ett lite större utrymme utöver de vanliga småfacken och datorutrymmet. Helst någon svart nylonvariant.
Har tyvärr inget modellnamn men jag har kört med en Samsonite med exakt din kravspec i säkert tio år, still going strong. Perfekt som komplement till kabinväskan eller bara solo vid resor över natten.
 
Toppen