Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Dom säljer Victorinox på Arlanda terminal 5, om jag minns rätt. Inte billigt på något sätt men inte heller dyrare än någon annan stans. Om vi nu bortser från de ställen som är riktigt billigt, typ US.

Jag har en vinröd Samsonite som jag faktiskt fick gratis av Telia på den tiden då de hade ett bonusprogram där en krona på räkningen gav en krona i poäng, efter ett par år så hade jag råd med väskan som nu har hållt i c:a 8 år och varit med mig på ett gäng resor, lite sliten är den eftersom den checkats in ett par ggr och slagit emot div trottoarkanter.

Samsonite B-lite. Sväljer min veckopackning och rullar på bra. Hjulen har förvisso reparerats en gång, knappast produktionsfel, men det gick på garanti.

Felet: hjulen fastnade på grund av min tjejs långa hår i kombination med heltäckningsmatta i förra lägenheten.. En livsfarlig kombination som stoppar upp det mesta med hjul på.

Man köper dom inte i Sverige, utan på Century 21st i New york för 1/3 av vad man får betala i Svedala.

Oh, så praktiskt att jag just bokade in mig på Millenium Hilton om en dryg vecka då... ;)

Fråga! Varför hatar du dem?

För att de är ivägen och inte har vett att förstå detta. Vissa saker får mitt blodtryck att gå i taket och folk som inte har någon som helst situational awareness är en sådan sak.

Tjabba!

Ni som har Victorinox Spectra väskan....Är ni nöjda med den?

Den finns på Schipol för 318EUR och jag funderar på en liten investering....Och nej jag har inga planerade resor till USA på länge....

Toppen