Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Det är inte bara Carbon Footprint som blir större.
Mitt problem är att om om alla ska rulla sin väska i stället för att bära den så tar dom upp ungefär dubbelt så stor yta, i kön, i flygplansgången, på tåget etc. Dessutom börjar jag bli innerligt trött på folk som inte fattar att man måste ta ut svängarna med sin rullväska och kör den över eller framför mina fötter.

Jeg mener 4 hjul sticker ur backen meget mere end 2 hjul?? Belastning på håndled? People like us are underusing those....?? :cool:

Jag använder spinnern för att ha portföljen på och kunna slippa dra den efter mig utan i stället lätt rulla den brevid mig, framför mig eller bakom mig, ända in till sätet, utan att riskera att köra över folks fötter, dra till deras knän etc. Vilket folk som släpar på bärbagar, ryggsäckar och 2-hjulingar gör för jämnan. Jag vet inte hur många gånger jag fått dem i ansiket, på axeln, på armen och på knät när jag sitter i aisle, vilket jag nästan alltid gör.

Efter att ha haft alla varianter rätt länge, och nu nästan enbart reser på rullvänliga flygplatser och hotell samt tar taxi emellan så tycker jag att spinnern funkar absolut bäst. Men det beror ju som vanligt på hur och vart man reser och vad man har med sig, så your mileage may vary.

Jeg har aldrig forstået hvad man skal bruge 4 eller flere hjul til?

Folk kan inte dra en väska med 2 hjul. De förstår inte vad det innebär att väskan åker efter och sticker ut på sidan. Effekten blir att man tar upp ungefär 2-3x den plats man borde ta upp och desutom kör på folk.

Jag fullkomligt hatar de som envisas med att dra runt på tvåhjulingar, framförallt när de försöker dra den nerför mittgången i flygplanet.

De som hävdar att man får mindre plats har nog bara tittat på billiga skräpväskor. Det är ingen gigantisk skillnad och man kan lätt packa för 10 dagar i en väska på fyra hjul. (Troligen mer om man jobbar lite på det!)

Fyra hjul ökar säkerheten för att väskan tippar om vikten är snedfördelad (laptop i ytterfacket tex).
Fyra hjul får väskan även närmre dig, som att den "går fot". ;-)
Sen tycker jag att det är lättare att föra framåt m fyra hjul, ingen vikt alls att bära, bara skjuta fram. Lite knix vid trösklar men det kommer man inte undan med med andra väskor heller.

Vikt är viktigt. Lätt är det jag letade efter.

Jag har både cabin bag och incheckningsväska av japanska märket Muji. Stilrena, lätta, tysta att rulla och funkar för mig.
Dyra i min mening i Sverige, om de ens går att få tag på här.

Köpte min stora i Hong Kong och den lilla i Seoul.

Reser inte lika frekvent som de flesta här men de har några år på nacken, håller än. Peppar peppar. ;)

Folk kan inte dra en väska med 2 hjul. De förstår inte vad det innebär att väskan åker efter och sticker ut på sidan. Effekten blir att man tar upp ungefär 2-3x den plats man borde ta upp och desutom kör på folk.

Jag fullkomligt hatar de som envisas med att dra runt på tvåhjulingar, framförallt när de försöker dra den nerför mittgången i flygplanet.

Jag antar att du då inte utan ohälsosam blodtrycksstegring kan vistas på en genomsnittlig flygplats där majoriteten använder tvåhjulingar, för det mesta utan att något händer?

Inklusive (om vi nu skulle mötas) familjen Treo, med sina matchande Samsonite på, yepp,två hjul. Inte ens den yngsta har ännu kört på någon ... Att köra på folk handlar nog mer om person än väska imho.

På planet bär jag ändå vanligen väskan, eftersom det allt som oftast ligger något på golvet eller sticker ut något knä.
Inställningen är att ju fler saker (hjul) som kan strula, desto större är risken att något händer som gör resten av resan krånglig.

Toppen