Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag har fått tre stycken Tumi necessärer på resan - får säkert en till om en timme. Om det är någon som är sugen (och använder Tumi kabinväska) så kan ni väl skicka ett PM till mig. Det är alltså First Class amenity kit från Tumi.

Vilken osis att jag har en cosmolite :D
Vem är det du flugit med som har Tumi-kit? Är det TG?
Jag har 2 long-haul F med Thai så om det är de som har Tumi-kit så är det lugnt :D
annars är jag fortsatt avis...

Last edited:
Thai, de har Tumi på alla F exkluderat A380 där det är Rimowa

Tror inte man får amenity på NRT-BKK, rätta mig om jag har fel

Jag fann den först i NYC förra året när jag var där en del, köpte min då.

Sprang sedan på den i Januari på Åhlens City i Sthlm, så den har tydligen börjat sitt intåg på "rätt" sida atlanten ;) Jämfört med Tumi och Rimowa så tycker jag verkligen den är värd sitt pris, det är en innovativ idé som funkar i praktiken!

Samsonite X'Blade Light (låter som en rakhyvel)

Har precis vad jag behöver, ett bra yttre fack där dator och resenessesären kan plockas upp på 1 sekund, ett fack för pass, pengar och..Samt bra möjligheter att kunna ha en kostym + skjortor utan att skrynklar till sig. Sen att den har två hjul är ytterligare ett plus när det kommer till kabinväska i mitt tycke.

sams1128_01_x-blade-upright-expandable-55cm-black-light.jpg

Samsonite X'Blade Light (låter som en rakhyvel)

Har precis vad jag behöver, ett bra yttre fack där dator och resenessesären kan plockas upp på 1 sekund, ett fack för pass, pengar och..Samt bra möjligheter att kunna ha en kostym + skjortor utan att skrynklar till sig. Sen att den har två hjul är ytterligare ett plus när det kommer till kabinväska i mitt tycke.

Köpte en sådan när jag råkade få med mig lite skumpa och portvin i handbagaget (en kasse från Fortnum&Mason)...vilket de inte gillade på LHR. De lät mig i alla fall gå och köpa en väska som jag fick checka in. Mycket nöjd med väskan.

Last edited:
Toppen