Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Agö

Medlem
Och även undertecknad kom till skott med ny kabinväska före jul- och nyårshelgernas intensiva resande!

Efter mycket dividerande föll valet på en Samsonite X'ion 3. Föredrar fyra hjul, gott om fack på utsidan, hygglig resegarderob.

http://www.samsonite.se/x-ion3-travel-spinner-55cm-20inch-black/product-en.htm?or=4216172572&shs={869689ae-9d3a-4426-8b69-4fc0e986db53}

034.jpg
 

niksal

Medlem
Jag sitter själv och funderar. Har en 5 år gammal Samsonite som börjar se ganska sliten ut, hjulen gnisslar och den har fått ganska många bucklor. Mina kollegor hotade med att samla pengar åt mig för att skaffa en ny :)

Agös Samsonite ser ganska klok ut faktiskt. Jag behöver få plats för skjortor, laptop, A4 anteckningsbok, pass och papper. Rimowa hybriden är, ursäkta mig, strykful i mina ögon. Men jag klarar väl mig med min gamla Samsonite några månader ännu...
 

Marcus_R

Medlem
Riktigt stilig! Ser dock att den ligger ca 1kg över de Samsonite i B-lite serien jag kollat på. Något du funderat kring?

Och även undertecknad kom till skott med ny kabinväska före jul- och nyårshelgernas intensiva resande!

Efter mycket dividerande föll valet på en Samsonite X'ion 3. Föredrar fyra hjul, gott om fack på utsidan, hygglig resegarderob.

http://www.samsonite.se/x-ion3-travel-spinner-55cm-20inch-black/product-en.htm?or=4216172572&shs={869689ae-9d3a-4426-8b69-4fc0e986db53}
 

Agö

Medlem
Nu har jag hunnit använda väskan ett tag vid ett par resor och är överlag nöjd.

Det ska sägas att ytterfacket avsett för laptop är litet och inte skyddat av hårdare material. Tänk på det och kolla måtten på er laptop före köp. Jag har en ny HP Elitebook med 15,6 tums skärm. Den får jag precis ner i detta fack (hade mätt innan köp) men det är inte optimalt imo. Normalt flyger jag dock med datorväska.

Väskan är smal så kan kännas något instabil när den står upp utan packning. Med packning blir den betydligt stadigare. Facken i väskan är utmärkta, gillar "resegarderoben" och den genomskinliga necessären.

Väskan känns trots det extra kilot väldigt lätt. Jag tyckte att det var värt det för att få bl.a. fyra hjul. 3,26 kg tycker jag är OK. Och måtten gör ju att den går på samtliga flygbolag, även t.ex. airBerlin som har x 20.
 

Marcus_R

Medlem
Tack för bra recension!

Nu har jag hunnit använda väskan ett tag vid ett par resor och är överlag nöjd.

Det ska sägas att ytterfacket avsett för laptop är litet och inte skyddat av hårdare material. Tänk på det och kolla måtten på er laptop före köp. Jag har en ny HP Elitebook med 15,6 tums skärm. Den får jag precis ner i detta fack (hade mätt innan köp) men det är inte optimalt imo. Normalt flyger jag dock med datorväska.

Väskan är smal så kan kännas något instabil när den står upp utan packning. Med packning blir den betydligt stadigare. Facken i väskan är utmärkta, gillar "resegarderoben" och den genomskinliga necessären.

Väskan känns trots det extra kilot väldigt lätt. Jag tyckte att det var värt det för att få bl.a. fyra hjul. 3,26 kg tycker jag är OK. Och måtten gör ju att den går på samtliga flygbolag, även t.ex. airBerlin som har x 20.
 

agehall

Medlem
Jag fick häromdagen en länk till en undersökning om handbagage. När jag gick igenom undersökningen, som uppenbarligen försökte fånga upp vad affärsresenärer tycker, slogs jag av hur pass lite gemene man förstår av handbagage. Det är klart jag kan tänka mig ha en snygg väska i exklusivt material, men prio 1 är ju att jag ska kunna vara borta 5-7 dagar och klara mig bara med handbagage.

En talande sak var tex att undersökningen frågade hur långa resor man gjorde med bara handbagage, 0dagar, 1 dag, 2 dagar, 3 dagar eller längre... *SUCK* Den som inte klarar sig 3 dagar på handbagage bör nog fundera på att sluta resa...
 
Toppen