Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag tror att vi har lite olika förutsättningar i form av mängd arbetsrelaterad utrustning, samt uppenbarligen varierande preferens angående hur många klädombyten som är lämpligt att ha med på en multi-övernattningstripp. :rolleyes:

Jag kör har länge kört med Tumi och visst är de i många anseenden "the king" på marknaden. Senaste tiden har jag använt mig utav Max Mirani "Move". Oftast reser jag kortare 1-2 nätters affärsresor och behovet är då en smidig carry-on väska som tar hand om en extra kostym, extra skor, skjortor och accessoarer. Tumin, funkar givetvis för detta men i och med att den går att använda för lite längre resor också upplevs den inbland lite onldigt klumpig i min mening. Det fina med Max Mirani är att den är inredd och jag behöver inte packa upp eller packa om. Samt att kostymen kan hänga helt fritt bakom inredningen och på så sätt är den aldrig skrynklig när jag kommer fram. Max Mirani's MOVE Mobile Closet. The Carry-On Luggage You Never Need To Unpack. - YouTube

Jag har fått tre stycken Tumi necessärer på resan - får säkert en till om en timme. Om det är någon som är sugen (och använder Tumi kabinväska) så kan ni väl skicka ett PM till mig. Det är alltså First Class amenity kit från Tumi.

Jag fick häromdagen en länk till en undersökning om handbagage. När jag gick igenom undersökningen, som uppenbarligen försökte fånga upp vad affärsresenärer tycker, slogs jag av hur pass lite gemene man förstår av handbagage. Det är klart jag kan tänka mig ha en snygg väska i exklusivt material, men prio 1 är ju att jag ska kunna vara borta 5-7 dagar och klara mig bara med handbagage.

En talande sak var tex att undersökningen frågade hur långa resor man gjorde med bara handbagage, 0dagar, 1 dag, 2 dagar, 3 dagar eller längre... *SUCK* Den som inte klarar sig 3 dagar på handbagage bör nog fundera på att sluta resa...

En kvinnlig kollega kommenterade det med att om det bara inte varit begränsning på vätskor i handbagaget så... Sminkväskan gick tydligen inte igenom...

En kvinnlig kollega kommenterade det med att om det bara inte varit begränsning på vätskor i handbagaget så... Sminkväskan gick tydligen inte igenom...

Mm, jag såg en sur kommentar om alla tips om att aldrig checka in bagage. Hon påpekade att för att kunna göra ett affärsmässigt intryck behövde hennes hår så mycket hårprodukter att de inte gick att ta i handbagaget.

Jag tycker kanske att hennes irritation borde riktas mot konventionerna om affärsmässighet istället.

Jag kör har länge kört med Tumi och visst är de i många anseenden "the king" på marknaden. Senaste tiden har jag använt mig utav Max Mirani "Move". Oftast reser jag kortare 1-2 nätters affärsresor och behovet är då en smidig carry-on väska som tar hand om en extra kostym, extra skor, skjortor och accessoarer. Tumin, funkar givetvis för detta men i och med att den går att använda för lite längre resor också upplevs den inbland lite onldigt klumpig i min mening. Det fina med Max Mirani är att den är inredd och jag behöver inte packa upp eller packa om. Samt att kostymen kan hänga helt fritt bakom inredningen och på så sätt är den aldrig skrynklig när jag kommer fram. Max Mirani's MOVE Mobile Closet. The Carry-On Luggage You Never Need To Unpack. - YouTube

Väldigt fin! Var får man tag i en sådan väska? Är det endast USA som gäller? (hittade på Amazon U.S)

Lite i dyraste laget för en kabinväska, men den ser ut att vara värd sitt pris :)

Den ser riktigt trevlig ut. Men blir lite konfunderad över formfaktorn på den. Den ser lite bred ut, men det kanske inte är ett problem på riktigt?

Toppen