Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

jerixon

Medlem
Tumi ska man ha klart för sig ofta finns på rea och diverse outlets.
Har inte köpt någon av mina 5+ Tumi på fullpris :)
 
Med Rimowa livstidsgaranti köper jag hellre den än TUMI, om man ändå ska slänga ut så mycket pengar. Dock ska man vara beredd på att Rimowa vad jag förstått har ingen egen leverantör av garantiärenden i Sverige utan man måste skicka väskan utomlands. NK var väl leverantörer av sånt förut men dom har ju slutat sälja Rimowa helt nu, liksom Strandlins som också hade bra priser före LVHM tog över skeppet.

Tumi erbjuder ju endast 5 år på sina väskor, kan säkert få lite grejer fixat om man är trogen kund men ska nog inte förlita sig på det.
Rimowa är påväg tillbaka till NK ;)
 

Jonas C

Medlem
Möjligt, men alla servicar ska göras på fabrik nu mer vad jag förstått så man måste skicka iväg sina väskor från aukt återförsäljare.....
Är nog bekvämare och enklare att lämna in den på butik/auktoriserad återförsäljare än att posta iväg den på egen bekostnad vid eventuella garantiärenden.
 

jerixon

Medlem
Absolut, men med det faktum att Rimowa blir väldigt lätt skadade samt att skicka iväg väskan tar tid, så lär du behöva ha några backups :)
Har aldrig haft något strul med någon Tumi väska än så länge.
Är nog bekvämare och enklare att lämna in den på butik/auktoriserad återförsäljare än att posta iväg den på egen bekostnad vid eventuella garantiärenden.
 

guwonder

Medlem
Due to a relative’s clients, I came into a lot of new Tumi Alpha cabin baggage that probably will just sit around collecting dust until visitors need to use them on excursions. I like Tumi Alpha series ballistic nylon luggage despite the weight, but I find airlines to be getting more and more annoying about cabin baggage weight than they used to be and thus I have to go for lighter, less attractive cabin bags than my older and newer Tumi cabin baggage items. So I choose to go for cabin baggage that is so suitable for a homeless bag lady that thieves would skip them: beat-up Samsonite you think came from unauthorized dumpster diving at the återvinningstation. Or my favorite: discontinued Oakley cabin baggage that has flown at least 2 million miles since being picked up at an outlet store near ONT airport in California some 15 years ago or so and only failed to visit Africa and Antarctica amongst the continents.

My most precious Rimowa cabin baggage items now primarily remain for use on trains or when flying mainline flights operated by US airlines. For other flights, I have been using this expandable travel backpack and so have some of my travel companions:


The Duchamp expandable travel backpacks were being dumped via discount retailers at c. $40-50 each, and they have been great so far. But it’s still to be seen how well they hold up over longer term use.
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Någon som har en Riggs & Briley? Antingen Global eller Essential spinner. Har sett en demo några gånger och verkar vara en förträfflig väska med bra garanti, men känner ingen personligen som haft en. Väldigt bra pris jmf med var Tumi och Rimowa har gått.
 
Toppen