Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

jerixon

Medlem
Jag försöker snarare hitta anledningar till att inte köpa fler väskor.
Lite utav en hobby senaste 10 åren att testa massa olika ‍=P
Ibland går de att hitta nedsänkta. Köpte själv en grön för typ 1000-1100:- härom året. Rätt praktisk liten väska måste jag säga men inte skitsnygg färg i mitt fall, gissningsvis därför den vad nedsatt :) Inte den snyggaste väskan men duger bra för en weekend. Extremt hållbar måste jag även lägga till.
 

Micce1980

Medlem
Dessa fanns på Åhlens Outlet Malmö St. Bernstorp idag
Saddler Henry
 

Attachments

  • IMG_5741.jpg
    IMG_5741.jpg
    {memory} MB · Visningar: 299

Brandten

Medlem

bvs

Medlem
Nja, någon rimowa har jag inte tyvärr.
Mena mest att DB väskan väger lika som Rimowa, som många verkar gilla.
Den väska som används idag är en Samsonite i tyg, vet ej modell.

Men jag får packa den när den kommer hem och känna efter.

Hur nöjd har du varit med DBn hittills? Är en ryggsäcksperson själv men har en polare som är ute efter en ny kabinväska och såg att de fanns i lager nu igen och i lite olika färger också.
 
Hur nöjd har du varit med DBn hittills? Är en ryggsäcksperson själv men har en polare som är ute efter en ny kabinväska och såg att de fanns i lager nu igen och i lite olika färger också.
Jag e nöjd, ser dock att min modell har dom inte.
Min modell är som denna, dock har jag inte dragkjedjan i mitten så man kan öppna väskan på mitten utan min öppnas bara framifrån.
Något jag ville ha. Lättare att få fram saker på planet utan att behöva dela.
SÅ den nya är en liten förbättring då du kan nå halva fram och andra halvan genom att dela
 
  • Gilla
Reactions: bvs

Jannes

Medlem
DBs ”skateboardremmar” går ju att använda enligt bild, men deras basic 17 liters väska är urdålig vad gäller interna fack/sortering och den lilla fickan ovanpå äter kritiskt utrymme inne i ryggan. Allt möjligt offras för ett smidigt utseende.
Köp nåt mer praktiskt än den modellen. Inga klagomål på material etc dock!
 

GOTBound

Medlem
Är det någon som har erfarenhet av budgetmärket Kono som sälja bland annat hos Amazon?

Hyfsat lätta runt 2,2-2,5 kg och tillverkade i polypropylen, de kostar runt 700-800kr, av betygen att döma bra babg for the bucks men svårt att bedöma hur de klarar lite mer än sällsnresenären behov.

 

MrSulan

Ny medlem
Någon som har någon erfarenhet utav denna?
 
Toppen