Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag slog till på en DB kabinväska nyligen, väntar på leverans.
Har några av deras ryggsäckar och gillar dom skarpt.
Har suktat ett tag och valde att slå till med lite rabatt, så vi får se om det är bra.
Gillar att ha öppningen på framsidan, har en gammal samsonite med samma typ av öppning.

Visa bifogad bild 137077
Riktigt fräscha väskor ! Men är dom inte väldigt tunga , 4kg+ väl? Då får man inte i mycket grejor innan man är uppe i viktgränsen (ifall det skulle vägas)
 

Brandten

Medlem
Fick en Travelpro Platinum Elite i födelsedagspresent och är sjukt nöjd med den! Rullar så bra i terminalen att man ibland tror det är en sådan där bluetooth - follow-me väska

 
de har du rätt i!
Coolt med DB kabinväska hursomhelst , lär ju inte se så många sånna jämfört med rimowa
Nä, men du har rätt med vikten.
Så blir lite fundersam nu :confused:
Inget jag har tänkt på ang vilt, har aldrig behövt väga väskan. Varken på award eller vanliga flygningar. Har ofta även en db rygga med också så allt hamnar inte i kabinväskan.

Men får som sagt känna på den när den kommer hem.
 
Nä, men du har rätt med vikten.
Så blir lite fundersam nu :confused:
Inget jag har tänkt på ang vilt, har aldrig behövt väga väskan. Varken på award eller vanliga flygningar. Har ofta även en db rygga med också så allt hamnar inte i kabinväskan.

Men får som sagt känna på den när den kommer hem.
Om du klarat dig med en Rimowa så borde det förhoppningsvis gå lika bra med en douchebag :) Den där kabinväskan från DB ser ju väldigt smidig ut just för den öppnas så som den gör och man inte behöver vika upp den på samma sätt

Jag har som du ryggsäck från douchebags (Ramverk 21l & Världsvan 17l) ihop med kabinväskan , jättebra att kunna trä den över handtaget på rullväskan med hjälp av strapsen på baksidan av ryggsäckarna
 
Om du klarat dig med en Rimowa så borde det förhoppningsvis gå lika bra med en douchebag :) Den där kabinväskan från DB ser ju väldigt smidig ut just för den öppnas så som den gör och man inte behöver vika upp den på samma sätt

Jag har som du ryggsäck från douchebags (Ramverk 21l & Världsvan 17l) ihop med kabinväskan , jättebra att kunna trä den över handtaget på rullväskan med hjälp av strapsen på baksidan av ryggsäckarna
Nja, någon rimowa har jag inte tyvärr.
Mena mest att DB väskan väger lika som Rimowa, som många verkar gilla.
Den väska som används idag är en Samsonite i tyg, vet ej modell.

Men jag får packa den när den kommer hem och känna efter.
 

GOTBound

Medlem
Är det någon som har testat Saddler Orlando eller Ulricehamn?
Jag är lockad men har inte lyckats hitta någon butik som har dom inne så jag har inte kunnat klämma och känna.
Jag och undersökt och klämt på båda två under en utförsäljning av bla. Saddlers produkter.
Enligt mig en mycket bra och smart väska, framförallt skoförvaring som jag alltid tycker blir ett problem i weekendväskor.
Hade det inte varit för att jag och @Mrs. GOTBound redan har varsin Saddler Rungsted som weekendväskor/handbagage så hade jag köpt varsin till oss.

Enda minus är konstruktion inte är lika formbar som ex. Rungsted väskorna vi har.
 
Toppen