Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Köp för guds skull inte en tvåhjulig Alpha2! Det är ju helt värdelöst om du frågar mig. Folk brukar hävda att det går bort så mycket utrymme när man har fyra hjul, men det har aldrig stört mig iaf. Jag vet liksom inte om det känns meningsfullt att ha 2L utrymme till, eller vad det nu kan bli, när jag oavsett fixar 2v med bara min Alpha2.

Någon som har koll på Tumi Alpha 2 International Expandable Slim Carry On?

Stor skillnad mot den "vanliga"? Det är 2-hjul som gäller i och med att den inte enbart kommer rullad på flygplatser tyvärr. Tänker på motsvarande Alpha 2 utan Slim i beteckningen.

Tumi har iaf rea på den nu $445 så tänkte eventuellt slå till.

Jag har Alpha "1" som jag är riktigt nöjd med. Servicen på TUMI är outstanding speciellt om man reser mycket till USA där man kan gå in till vilken av deras butiker som helst och få något fixat om det blivit slitage eller liknande.

Jag kör en Tumi T3 Transporter 22"
Funkar riktigt bra, fördel att den går att expandera och då klarar man sig lätt en vecka.

RIMOWA Topas. RIMOWA är enligt mig den bästa modellen för FT. Vissa tycker att det är tråkigt att den får repor och/eller "dents" men men, detta är ju enbart bevis på att saker används mycket. Enda nackdelen, ibland, är att det är "oyster" funktion.

Toppen