Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

agehall

Medlem
Vilken Tumi är bäst att satsa på som Carry On med tanke på mått bestämmelser i Star Alliance?
Flyger uteslutande det så :)

Du ska ha den som heter "international expandable". Nu när jag tittade på tumi.com, så ser jag den inte i helsvart, men den måste finnas att få tag på tycker jag.

Jag har en spinner (4 hjul) cube lite och den är inte det minsta ranglig och jag ställer min briefcase på den (och den är jäkligt ranglig), däremot verkar hjulen samla lite skräp, så jag har lämnat in den en gång på rengöring. Jag är väldigt nöjd med den förutom skräpsamlandet. Skulle förmodligen gått på Rimova Salsa spinner idag (har kännt och klämt en del) kanske mest för att jag gillar nya prylar dock ;-). Jag går aldrig tillbaka till 2 hjul.

Jag får in den med min datorväska ovanpå i de flesta planens overhead, även när de uttryckligen säger att man skall ta det under sätet och man får de är klisterlapparna. Och när det är riktigt fullt går Samsonite'en in under sätet framför också. Och jag får plats med fötterna. Jag har aldrig behövt lasta den.

Jag hade min Tumi på reparation och lånade mina föräldrars Cubelite. Det är två helt olika världar. Cubelite är ranglig på alla sätt jmf med Tumi Alpha 2. Och den gick knappt att skjuta brevid sig om man inte hade rejält med vikt i väskan, mest pga att hjulen är pyttesmå och hakar upp sig på det mesta.
 
Du ska ha den som heter "international expandable". Nu när jag tittade på tumi.com, så ser jag den inte i helsvart, men den måste finnas att få tag på tycker jag.



Jag hade min Tumi på reparation och lånade mina föräldrars Cubelite. Det är två helt olika världar. Cubelite är ranglig på alla sätt jmf med Tumi Alpha 2. Och den gick knappt att skjuta brevid sig om man inte hade rejält med vikt i väskan, mest pga att hjulen är pyttesmå och hakar upp sig på det mesta.

Ah ja då förstår jag, jag rullar mest runt på flygplatser och hotell receptioner. Stengolv FTW...typ ;-)
 

Crille81

Medlem
Har precis köpt mig en Rimowa Salsa Air i Navy Blue, endast en flygning med den men är väldigt nöjd.
Väldigt lätt och bra att packa i med Eagle Creek Pack-It System.

Är endast en nackdel med den och det är att det saknas ytterfack men eftersom jag oftast har med mig min Tumi Alpha 2 datorväska så är det inget som stör mig.
 
Har fået endnu en kabinekuffert til samlingen der udover en Wenger 18" samt en Rimowa Salsa Air 22", nu også tæller en Samsonite B-lite upright 20".

Den bliver allrede testet i morgen, spændt på at se hvordan den performer og så skal man jo lige vende sig til at der kun er 2 hjul.

Hidtil har jeg ikke været imponeret af Samsonite, men denne imponerer allerede ved den gode forhold mellem vægt og volume. Kvaliteten virker til at være god, men det ved jeg nok først for alvor om 5-7 år...

Ps. Det er stadig den som har mest gear når man dør som vinder korrekt?
 

chazzie

Medlem
En Rimowa är väl drömmen, men när jag reser i tjänsten blir det en datorväska och privat en ryggsäck från Dörr (tyskar), den är kabin size-ish på de flesta bolagen utom det lokala här, men de har gett upp att tjafsa med mig, för den får plats under stolen framför även om de hävdar motsatsen =}
 

Jonas C

Medlem
Har övervägt en RIMOWA lite fram och tillbaka i ett tag, men då jag använder kabinväska max 5-6 gånger per år så ser jag inget skäl till att lägga de pengarna på något som jag knappt kommer att använda. Nöjer mig med min Samsonite B-Lite DLX i ett tag till, som för övrigt har fått sig en liten utsmyckning. Fick denna fina bricka från en SAS besättning för ett par månader sedan. Pursern tyckte dock att den inte passade så bra på mig som ung, så den fick sitta på väskan istället :)
image.jpg
 

Crille81

Medlem
Du ska ha den som heter "international expandable". Nu när jag tittade på tumi.com, så ser jag den inte i helsvart, men den måste finnas att få tag på tycker jag.



Jag hade min Tumi på reparation och lånade mina föräldrars Cubelite. Det är två helt olika världar. Cubelite är ranglig på alla sätt jmf med Tumi Alpha 2. Och den gick knappt att skjuta brevid sig om man inte hade rejält med vikt i väskan, mest pga att hjulen är pyttesmå och hakar upp sig på det mesta.

Någon som har koll på Tumi Alpha 2 International Expandable Slim Carry On?

Stor skillnad mot den "vanliga"? Det är 2-hjul som gäller i och med att den inte enbart kommer rullad på flygplatser tyvärr. Tänker på motsvarande Alpha 2 utan Slim i beteckningen.

Tumi har iaf rea på den nu $445 så tänkte eventuellt slå till.
 
Toppen