Senaste nytt

Vilken kabinväska använder du?

Jag skulle skaffa Topas linjen för att få en ordentlig Rimowa som håller för många års slitande :). Kan inte beskriva varför den rätta känslan inte infinner sig med Salsa, men tycker att en Rimowa ska vara i aluminium med ordentliga lås ;)

Jag skulle skaffa Topas linjen för att få en ordentlig Rimowa som håller för många års slitande :). Kan inte beskriva varför den rätta känslan inte infinner sig med Salsa, men tycker att en Rimowa ska vara i aluminium med ordentliga lås ;)

Ok tack för input, kanske ska köra aluminium då !

Vilken av följande hade du valt ? Och Får man med sig den 3 centimeter bredast på alla flyg ?

1 (2).png
2.PNG

Ok tack för input, kanske ska köra aluminium då !

Vilken av följande hade du valt ? Och Får man med sig den 3 centimeter bredast på alla flyg ?

Visa bifogad bild 34131 Visa bifogad bild 34132

Du måste ha den lilla 32 liters för att uppfylla kravet från de mer griniga flygbolagen. Jag har en sådan fast en Limbo i svart. Blir aldrig bucklig, väger mindre och har samma seriösa ram osv som alu-kusinerna.

mvh

Ja och framförallt inga blixtlås. Blixtlås känns väldigt icke-premium på en dyr väska tycker jag.

Det beror helt på kvalitéen på blixtlåsen skulle jag säga. Var själv väldigt skeptisk mot väskor med blixtlås innan jag började använda dessa. Numera har jag svårt att tänka mig något annat.

Det beror helt på kvalitéen på blixtlåsen skulle jag säga. Var själv väldigt skeptisk mot väskor med blixtlås innan jag började använda dessa. Numera har jag svårt att tänka mig något annat.

Jag hade en fin Samsonite B*Lite nånting som jag hade i ett par år - Tills just blixtlåset havererade. Nu har jag gått åt andra hållet och kör sedan ett par månader ett matchat kit med Rimowa Limbos, En IATA 32L 4wheel spinner och en 95L brontoväska.

Får väl återkomma med facit om 5-6 år när dom gått ett par legs så att säga. MEN - en nog så viktig sak är ju att jag reser med klart mer stil under dessa 5-6 år än jag hade gjort med en sunkig blixtlåsväska. :)

Toppen