palmen
Moderator
Jag tycker man borde lägga lite krav vid events. Minimum bör vara guldkort i valfritt bolag + att man varit medlem/bidragit till siten på något sätt. Nu är jag själv ingen event människa och har för tillfället inget guldkort, men en sida som den här ska ha en ribba tycker jag, man kan inte släpa in varenda kotte överallt. Då försvinner den där exklusiviteten och blir som vilket annat forum som helst. Jag gillar att det finns elitism och det sporrar människor.
Jag håller inte alls med om att man ska ha guldkort för eventen. Då kommer jag personligen inte kunna gå på något event över huvud taget. Vist kan jag lägga ut 12-13k på at flyga in ett *G med Aegaen, men det känns inte riktigt befogat enbart för att få gå på events hos bc.se.
Klart att man kan ge förtur till vissa event för personer med minst guld inom någon allians, men att helt exkludera oss som är silver eller lägre känns inte riktigt som rätt väg att gå. Man kan vara en medveten resenär även om man är EBB eller liknande.
Vem avgör om man bidragit till sidan eller inte är då nästa fråga? Ska det vara x antal reserapporter/guider, x antal poster i forumet, x antal besök på träffar där "alla" är välkomna?
Det jag får ut av att träffarna är att möte likasinnande som har en stor passion för resandet och gärna flyger lite mer än vad man ibland behöver. Att man dessutom kan dricka god öl i samma veva är bara en bonus. Vilken status man har på kortet spelar mindre roll efter en trevlig kväll tillsammans.
Jag har absolut inga problem med att vissa event är för guldmedlemar först, men det måste även finnas event där "alla" är välkomna också. Jag ser hellre att det är mångfald än en klubb för inbördes beundran. Hur ska man kunna växa ännu mer framöver om man bara riktar sig till de med guldkort? Tittar man rent generellt så är det betydligt fler personer som inte har status hos flygbolagen än de som har det. Hur många av de med lägre status som befinner sig på bc.se jämfört medde som har hög status låter jag dock vara obesvarat.
Och detta blev även mitt 1000 inlägg
Last edited: