Bringman
Medlem
Oftast är det kostnaden för mat & drycker som är dyrast på ett event.
På champagneprovningen var drycker definitivt den dyraste posten.
Oftast är det kostnaden för mat & drycker som är dyrast på ett event.
Siten handlar ju till en viss del om att avnjuta det som är exklusivt så att en viss del av aktiviteterna är få förunnade tror jag är viktigt om man vill behålla lite av mystiken som följer med namnet. Sen är det ju så att exklusivt inte alltid behöver vara dyrt, man kan begränsa deltagarantalet också. Kanske en behind the scenes på ARN men endast för guldkortsinnehavare.
Något annat som jag tror att man bör smyga in åtminstone en gång om året är en kurs eller workshop, här finns ju potential till att låta medlemmarna bidra med allt möjligt och på så sätt både avlasta redaktionen och göra det hela mer tillgängligt för en större publik. Det kan ju handla om allt möjligt från hur Matrix funkar till poängsamlingsstrategier och hur man hittar awardbiljetter med konstiga routings, i forumet finns många bra frågeställningar som man kan låna till en workshop.
Har ni funderat över lokal representation? Skulle det gå att hitta frivilliga som kan agera BC.SE-representanter i Göteborg och Malmö och som kan hålla i BC.SE-pub några gånger per år så att man på ett enkelt sätt kan inkludera de medlemmar som inte kan ta sig till Stockholm varje gång? (Kanske redan finns?)
Hur gick det med den där skrivar/wiki-grejen som det spånades på för någon månad sedan? Det tyckte jag lät som en lysande idé men jag tror att jag glömde skriva det.
En fara med att variera sig är att man lätt vill göra lite för mycket, tänk på det och håll antalet evenemang och omfattningen av dem på en nivå som gör att de håller god klass, hellre lite för få evenemang än lite för dåliga evenemang.
Jag tycker man borde lägga lite krav vid events. Minimum bör vara guldkort i valfritt bolag + att man varit medlem/bidragit till siten på något sätt. Nu är jag själv ingen event människa och har för tillfället inget guldkort, men en sida som den här ska ha en ribba tycker jag, man kan inte släpa in varenda kotte överallt. Då försvinner den där exklusiviteten och blir som vilket annat forum som helst. Jag gillar att det finns elitism och det sporrar människor.
Jag tror genom att göra eventen mer exklusiva så kommer de personer som har det genuina intresset men kanske inte guldkortet att läsa ännu mer på forumet hur man blir guldkortsmedlem snabbt alternativt billigt.
Det jag gillar med detta forum är det något vrickade intresset kring resandet. Ni har lyckats locka många och gör ett bra jobb men jag skulle tycka att det blir "tråkigt" om det blir allt för mainstream.
Intressanta inlägg och tankar ovan. Samtidigt får man tänka på att det inte blir en klubb för inbördes beundran där nya medlemmar inte kan deltaga.
Verkar som frågan egentligen är:
Vill ni ha ett elitforum för inbördes beundran eller ett forum som alla kan dra nytta av ???