Senaste nytt

Vilka förmåner ombord ska man "fajtas" för?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade du varit snubben framför mig hade du inte haft något annat val än att acceptera det.

Är det möjligen så att Du tycker att alla ska anpassa sig till barn-familjer som är ute och reser?

Jag hade definitivt "ruskat" om Dig med eller utan barn i knät! Nu var det säkert så att det inte fanns någon annan plats för Er i planet och kanske även så att Ni hade economy-platser eller short-haul-business - och då är det oftast trångt.

Som någon skrev tidigare i tråden så handlar det om hänsyn från båda håll.

Är det möjligen så att Du tycker att alla ska anpassa sig till barn-familjer som är ute och reser?

Jag hade definitivt "ruskat" om Dig med eller utan barn i knät! Nu var det säkert så att det inte fanns någon annan plats för Er i planet och kanske även så att Ni hade economy-platser eller short-haul-business - och då är det oftast trångt.

Moget.. Som sagt. Upphör aldrig att förvånad över hur otrevliga, själviska och egocentriska svenskar är. Efter ett par veckor i USA blir man ju chockad tex över hur otrevliga svenskar är i tunnelbanan, köer i matbutiker etc. Inge hyfs, trängs, visar ingen hänsyn, säger aldrig ursäkta, alla djup försjunkna mobilzombies.. Jaja. Blev lite OT kanske men hur jävla svårt skall det vara att prata med varandra..

Trådens rubrik är:

"Vilka förmåner ombord ska man "fajtas" för?"

Är det en förmån för den som har fönsterplats att avgöra själv om "fönster-luckan" ska vara öppen eller ej?

Jag reste med BA i F på en dagflygning JFK - LHR och hade väldigt fin utsikt under lång-lunchen. En flygvärdinna kom och framförde att en passagerare försökte sova och undrade om jag kunde tänka mig att dra för luckan, men underströk att det var jag själv som skulle avgöra samtidigt som hon sa att det ju i amenity-kitet fanns ögon-bindel. Jag hade ju bespetsat mig på att njuta av utsikten - skulle jag ha visat hänsyn i detta fall och isåfall varför?

Om större delen av kabinen vill ha mörkt och sova på en nattflygning, men en passagerare vill ha lampan vid sin plats tänd för att läsa - hur ska man agera då?

Reste nyligen i Thais 787 där ju "fönster-luckan" kan styras centralt - men den tog ju bara bort lite av ljusinsläppet...

Humor! Jag går inte på den enkla :).

Ja, vad ska man säga. Rubriken som sådan påbjuder ju nästan konfrontation som lösning vid olika "dilemman". Och det sätter uppenbarligen sina spår även i självaste diskussionen.

Det finns en mycket enkel levnadsregel som jag försöker följa: "Bemöt andra så som du själv vill bli bemött." Det brukar fungera de allra flesta gånger.

Som med allt annat i livet så måste man ge och ta.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen