Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste ju vara helt otroligt mycket jobb?
Manuellt som i att be IT knappa ihop ett script som återställer status för de som fått dubbelt. Normalt sett så försvinner ju aldrig baspoäng bara sådär, så kan inte tänka mig att systemet automatiskt skulle fixa nedgraderingar direkt. Det vanliga är ju att nedgradering sker 3 mån efter att man missat att kvala in. Men det är bara mina spekulationer, jag jobbar inte på SK IT.

Nu har mina extrapoäng fockså örsvunnit. Det var ju tusan. Lär ju hända alla.

Nu blir i alla fall några av er som sett ner på oss som fick extrapoängen glada. Vi har ju enligt vissa inte förtjänat t.ex. EBG lika mycket. Jaja visste det var för bra för att vara sant.

Blir att boka några långflyg över dagen bara för att få poängen. Både tiden och pengarna hade man ju kunnat ha roligare för.

Last edited:
Nu blir i alla fall några av er som sett ner på oss som fick extrapoängen glada. Vi har ju enligt vissa inte förtjänat t.ex. EBG lika mycket. Jaja visste det var för bra för att vara sant.
Det är väl ingen som har sett ner på någon? Dock, att felaktigt få en massa poäng och på så sätt bli EBG är väl nästan själva definitionen på att inte ha förtjänat det?

Misstänker att denna extra statusnivå bara håller i sig kvalificeringsperioden ut.

Själv står jag på 75 000 poäng och med de här extra 20 000 hoppade jag upp till EBD – men kommer säkert att vara nere på EBG igen efter 31 december när min period går ut. (Poängen räcker ju inte till EBD-kvalificering för nästa period.)

Så ja – om de inte går in och justerar även status så blir det några extra EBG och EBD under en period. Men sannolikt inte så länge...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen