Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inga problem, Jag har både Amex Platinum och Amex Elite. Kostar lite extra men funkar utmärkt :)
Riktigt så hardcore är jag inte :) men ska läsa på för / nackdelar med att bara ha EBG. Kommer flyga till lite länder dit SAS inte flyger så då har det varit bra och kommer vara bra med PP tex.

Nackdelen med SAS EBG är ju att du bara får utnyttja lounge och FastTrack när du reser med dem. Har du PP kan du alltid lounga :)

Nackdelen med SAS EBG är ju att du bara får utnyttja lounge och FastTrack när du reser med dem. Har du PP kan du alltid lounga :)

Du får ta dig lite högre i Eurobonus programmet så kan du gå in i lounge även när du reser med icke star alliance bolag :)

PP är bra! Har ett själv för olika tillfällen :)

Ska verkligen försöka läsa igenom all info här om för/nackdelar med korten innan jag ansöker om Elite. Kan hända att EBG inte ger lika mycket (för mig) fördelar.

Hoppas att detta är rätt tråd då det gäller Elite kortet. Har haft det sen förra året och är väldigt nöjd med förmånerna man får. Såg även att 20 K poäng hade trillat in någon gång under november månad och allt såg korrekt ut. I dag när jag loggar in så är dom plötsligt borttagna. Ringt både Amex och SAS som skyller på varandra och får inget riktigt svar. Är det någon annan som råkat ut för detta?

Hoppas att detta är rätt tråd då det gäller Elite kortet. Har haft det sen förra året och är väldigt nöjd med förmånerna man får. Såg även att 20 K poäng hade trillat in någon gång under november månad och allt såg korrekt ut. I dag när jag loggar in så är dom plötsligt borttagna. Ringt både Amex och SAS som skyller på varandra och får inget riktigt svar. Är det någon annan som råkat ut för detta?
Svar ja. Klantigt hanterat och oproffessionellt att skylla på varann. De skulle ju kunna mailat samtliga innehavare och bett om ursäkt och gett oss x-antal tusen extrapoäng som kompensation, och samtidigt önska god jul.

Hej allihop,
Nu hade även jag tänkt skaffa ett Amex Elite för att nå upp till Diamond och har förstått att det verkar bli dubbel glädje om någon inviterar mig. Någon som är intresserad? Först till kvarn...

Som jag förstod det, så skall de komma den månaden du betalar din årsavgift. Nu verkar de ha kört ut det till alla kunder, oavsett månad. Vilket förstås blev tokigt för många när det hamnade på fel intjäningsår eller två gånger på samma år.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen