Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min poäng och status är kvar!

Jag blev EBD på drygt 70K flygpoäng och 20K AMEX-poäng, vilket är precis det jag förväntat mig. Om extrainsättningen från 25 november tas bort för mig skulle det innebära noll AMEX-poäng under förra Eurobonus-året (som avslutades 30 november).

Det bästa hade varit om de bara hade gett ut extrapoängen till oss som fick våra första poäng i november förra året. Då hade de sluppit rensa i efterhand. Förhoppningsvis kan de också komma på en långsiktig lösning på problemet med att andra årets poäng kommer mer än tolv månader efter första årets. De skulle t ex kunna skippa kravet på betald årsavgift för att få poängen eller fakturera årsavgiften tidigare.

Teoretiskt borde alla amex elite blivit EBG? 2 x 20.000 poäng och alla som har ett sas amex flyger ju minst in 5.000p fram till november (bortsätt för det som hade otur med intjäningen period)

Inte bra för redan överfulla lounger ....

Teoretiskt borde alla amex elite blivit EBG? 2 x 20.000 poäng och alla som har ett sas amex flyger ju minst in 5.000p fram till november (bortsätt för det som hade otur med intjäningen period)

Inte bra för redan överfulla lounger ....
Jag undrar hur många kunder som faktiskt har Amex elite. Och som dessutom inte redan kvalificerar in även utan de poängen? Har vi sett några siffror på hur många de har totalt alls? Känns spontant som påverkan borde vara mindre än Diamond-gifted-ebg tex? Tror nästan risken är större att ett antal extra blev Diamond på det, och därmed är med och konkurrerar med oss andra om courtesy upgrade..

Misstänker att den stora mässan inte ens överväger elite-kortet pga årsavgiften.

Själv ramlade jag ner under 100k när de tog bort poängen igen. Men å andra sidan har jag på mig till slutet på april att fixa det. Och kom just på att de sänkt gränsen till 90k, som jag fortfarande är över. Tror hyfsat många med Elite är i liknande situationer.

Då jag bara reser privat och aldrig med jobbet är min största EBG-vinning att få använda FastTrack på Kastrup så man slipper köa 15-20 minuter till säkerhetskontrollen. SAS-loungen på Kastrup är inte lön då jag har två Priorty Pass med fria besök så lounga får jag alltid göra ändå.
Nu klarade jag inte EBG detta året då de som bekant drog tillbaka de felaktiga poängen så jag får gå och tråna till juli innan jag når upp till det :)
Bokat två Milage-Run Asien-resor över helgen i vår med Friends & VIP för att få mina poäng. Surt men det får det vara värt för att kunna gå med familjen genom FastTrack.

Precis som jag kom på ganska sent att jag nog trots allt kommer nå en 2-4-1 och fick stressköpa lite senaste månaden, så har jag nu kommit på att jag faktiskt borde nå EBG innan min period slutar 31/1-2016.

Har 19600 baspoäng nu, blir 2500 till på onsdag och sedan SK ekonomiklass ARN-OSL-EWR (SK) LAS-SFO (Codeshare, UA+VX) CPH-OSL-CPH-ARN (SK) i början av januari vilket jag hoppas ger minst 2900 poäng och då är det bara ett Amex kort kvar till EBG.

Har idag ett Amex Platinum och därmed SAS Amex Premium men dessa kan jag säga upp när som helst OM det nu går att få ett Elite när jag redan är befintlig Amex kund?

Vad tror ni!?

Precis som jag kom på ganska sent att jag nog trots allt kommer nå en 2-4-1 och fick stressköpa lite senaste månaden, så har jag nu kommit på att jag faktiskt borde nå EBG innan min period slutar 31/1-2016.

Har 19600 baspoäng nu, blir 2500 till på onsdag och sedan SK ekonomiklass ARN-OSL-EWR (SK) LAS-SFO (Codeshare, UA+VX) CPH-OSL-CPH-ARN (SK) i början av januari vilket jag hoppas ger minst 2900 poäng och då är det bara ett Amex kort kvar till EBG.

Har idag ett Amex Platinum och därmed SAS Amex Premium men dessa kan jag säga upp när som helst OM det nu går att få ett Elite när jag redan är befintlig Amex kund?

Vad tror ni!?

Inga problem, Jag har både Amex Platinum och Amex Elite. Kostar lite extra men funkar utmärkt :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen