Vaniljvodka
Medlem
Nån som vet om man kan se sin kreditgräns när man loggar in på sitt konto? Frågar åt en kompis.
Det finns ingen kreditgräns, åtminstone ingen uttalad sådan. Men de lär sätta stopp någonstans om spenden blir för hög.Nån som vet om man kan se sin kreditgräns när man loggar in på sitt konto? Frågar åt en kompis.
Jag undrar hur många kunder som faktiskt har Amex elite. Och som dessutom inte redan kvalificerar in även utan de poängen? Har vi sett några siffror på hur många de har totalt alls? Känns spontant som påverkan borde vara mindre än Diamond-gifted-ebg tex? Tror nästan risken är större att ett antal extra blev Diamond på det, och därmed är med och konkurrerar med oss andra om courtesy upgrade..Teoretiskt borde alla amex elite blivit EBG? 2 x 20.000 poäng och alla som har ett sas amex flyger ju minst in 5.000p fram till november (bortsätt för det som hade otur med intjäningen period)
Inte bra för redan överfulla lounger ....
Vad tror ni!?
Precis som jag kom på ganska sent att jag nog trots allt kommer nå en 2-4-1 och fick stressköpa lite senaste månaden, så har jag nu kommit på att jag faktiskt borde nå EBG innan min period slutar 31/1-2016.
Har 19600 baspoäng nu, blir 2500 till på onsdag och sedan SK ekonomiklass ARN-OSL-EWR (SK) LAS-SFO (Codeshare, UA+VX) CPH-OSL-CPH-ARN (SK) i början av januari vilket jag hoppas ger minst 2900 poäng och då är det bara ett Amex kort kvar till EBG.
Har idag ett Amex Platinum och därmed SAS Amex Premium men dessa kan jag säga upp när som helst OM det nu går att få ett Elite när jag redan är befintlig Amex kund?
Vad tror ni!?