Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har försökt leta rätt på två frågor i denna tråden men jag har inte fått mitt svarta bälte i sökning ännu så jag ställer två frågor som kanske redan besvarats.

Jag har SAS Gold-status, är årsavgiften då 3.000:-/år?

Jag kommer detta året ha en spend på över 300k och har redan fått min första voucher, om jag skaffar ett Elite i år kommer jag då detta året kunna få 2x 2-4-1 eller är de först från nästa år?

Läste olika bud om de 20.000 poäng man får per år, är de endast statusgrundande eller kan man nyttja dessa för poängresor?

Tack på förhand!

Vad händer om man ansöker om Amex Elite och får in baspoängen men sedan inte klarar kreditprövningen? Dras då poängen tillbaka? Är student men kommer troligen börja jobba efter nyår och förväntar mig då att resa mycket. Hade varit gött att ha EBG på plats direkt, men i dagsläget kan jag inte motivera 4000 i kortavgift, och jag gissar att de första månadslönerna kommer att gå till omlokaliseringskostnader.
Jag antar att du inte har Amex kort idag. Om det stämmer så kommer du inte få några poäng utan att man gjort en UC samt eventuellt utvärderat eventuell förmögenhet om du ringt och hävdat sådan.

I övrigt, dvs om du har Amex idag behöver du inte oroa dig. Amex och SAS skickar inte ut poängen utan att de känner att du är OK genom att gå igenom din historik.

Jag antar att du inte har Amex kort idag. Om det stämmer så kommer du inte få några poäng utan att man gjort en UC samt eventuellt utvärderat eventuell förmögenhet om du ringt och hävdat sådan.

I övrigt, dvs om du har Amex idag behöver du inte oroa dig. Amex och SAS skickar inte ut poängen utan att de känner att du är OK genom att gå igenom din historik.

Lånar tråden för en liknande fråga. Är själv student och tar examen om ett par år, kommer direkt att få ett jobb som betalar ca 360-400 tusen per år. Går det att ansöka om ett Amex direkt då? Antar att kreditupplysningen inte visar att jag då har en fast anställning och kommer att få lön utan kanske bara visar att jag ej tidigare haft en fast inkomst. Men detta kanske går att lösa med ett telefonsamtal? Kommer samtidigt ansöka om bolån, om det har någon betydelse.

Lånar tråden för en liknande fråga. Är själv student och tar examen om ett par år, kommer direkt att få ett jobb som betalar ca 360-400 tusen per år. Går det att ansöka om ett Amex direkt då? Antar att kreditupplysningen inte visar att jag då har en fast anställning och kommer att få lön utan kanske bara visar att jag ej tidigare haft en fast inkomst. Men detta kanske går att lösa med ett telefonsamtal? Kommer samtidigt ansöka om bolån, om det har någon betydelse.
Jag misstänker att du kommer att bli nekad om du inte har tidigare inkomster att visa. Men du kan ju alltid kontakta Amex och förklara din situation. Tänk dock på att det kanske är klokt att fixa med bolånen först.. Det känns viktigast rent spontant.

Min dotter som är studerande ansökte om ett SAS EuroBonus AmEx Premium kort och hon fick det utan problem. Ingen inkomst deklarerad.

Min dotter som är studerande ansökte om ett SAS EuroBonus AmEx Premium kort och hon fick det utan problem. Ingen inkomst deklarerad.
Gött!:)
Det låter inte som Amex,:cool: förmodligen en kombination av saker som jag inte kan förklara i alla fall ;) Det är förmodligen inte så vanligt? Har själv vid några tillfällen hjälpt bekanta med låg inkomst att få Amex beviljat. Det som funkat i deras fall har varit att påvisa förmögenhet samt i ett fall intyg av arbetsgivare vid nyanställning.

Gött!:)
Det låter inte som Amex,:cool: förmodligen en kombination av saker som jag inte kan förklara i alla fall ;) Det är förmodligen inte så vanligt? Har själv vid några tillfällen hjälpt bekanta med låg inkomst att få Amex beviljat. Det som funkat i deras fall har varit att påvisa förmögenhet samt i ett fall intyg av arbetsgivare vid nyanställning.
Kan det ha hjälpt till att det var jag som värvade henne?

Vad kostar det i pengar @rob74 ?
T ex 60k poäng o ca 5k kronor...
I reda pengar är det ju inte mer än vad det skulle ha kostat att åka in 9k, och poäng har jag förvisso gott om. Så det är att överväga. Har ju 123 dagar in på nya perioden att bestämma mig på, för de poängen kör de backtracking på med lika många dagar.

Har Amex elite och funderar på ett priority pass, men frågan är om man ska lägga på 2000 kr per år och ha ett Amex platinum där en massa annat ingår. Dvs 2 Amex kort (platinum och elite) eller Amex elite och ett stand Alone priority pass. Vad säger ni andra?

Har Amex elite och funderar på ett priority pass, men frågan är om man ska lägga på 2000 kr per år och ha ett Amex platinum där en massa annat ingår. Dvs 2 Amex kort (platinum och elite) eller Amex elite och ett stand Alone priority pass. Vad säger ni andra?

Förstår inte riktigt vad du menar med "lägga på 2000 kr per år" eftersom du får betala full årsavgift för båda korten (dvs totalt 10 000 kr/år).

I din situation om det är ett Priority Pass du vill ha så skulle jag välja ett Eurocard Platinum för 1500 kr/år.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen