Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för information och tips! Jag kvalificerar mig inte för värvningsbonus tyvärr då jag redan sedan tidigare haft ett AmEX Guld. Jag har redan ansökt och fått mitt Elite beviljat så frågan om utseende var mest bara nyfikenhet ändå.
Det är lite olika färg på korten. Jag upptäckte det först när det trasslade till sig med mitt nya och mitt gamla och pratade med Amex. Då hänvisade hon till de olika färgerna och när jag tittade noga och höll dom bredvid varandra såg jag det.

Bytte nyligen från Platinum till Elite och blev mycket irriterad när jag fick hem ett "bas-kort" i brevlådan och ringde upp Amex för några dagar sedan. Den jag pratade med sa att det blivit fel och att de skulle skicka ett silverkort på direkten. Hoppas jag får kortet senast fredag med tanke på lounge & fast track på ARN på lördag.
Det verkar vara något systematiskt feltänk kring detta.

Poängen kom 3-4 dagar efter att jag postade ansökan. Sen kom kortet nästan 3v senare. Det som känns som waste of money för SAS/Amex är att detta kort triggar Silvernivå, ändå postar de ut ett EBB kort... För att snart posta ett silverkort antar jag. Onödigt kan jag tycka när de borde kunde skicka silverkort direkt.

Bytte nyligen från Platinum till Elite och blev mycket irriterad när jag fick hem ett "bas-kort" i brevlådan och ringde upp Amex för några dagar sedan. Den jag pratade med sa att det blivit fel och att de skulle skicka ett silverkort på direkten. Hoppas jag får kortet senast fredag med tanke på lounge & fast track på ARN på lördag.
Det verkar vara något systematiskt feltänk kring detta.

Vi som minns hur de höll på när de började med de cobrandade SAS-Amex korten 2009 är inte alls förvånade :rolleyes:

Ansökte om AMEX Elite 150716 online. Poäng för EBS trillade in två dagar senare. 150722 kom kortet i brevlådan. Bra gjort av AMEX. Som någon ovan nämnde så får man automatisk ett nytt kort av "samma sort" utskickat. Jag hade tidigare AMEX Premium och fick nu ett sådant skickat men med EBS nivå på kortet. Plus även ett AC kort.

Helt normalt enligt AMEX. Kan själv tycka att det är lite slöseri med tid och pengar. Även en aning förvirrande. Elite kortet ska vara på väg enligt AMEX.

Ny kvalificeringsperiod fr o m idag.
Loggade för skojs skull in på den speciella diamantsidan och där fann jag detta:

c831db8b840f3dea1d2566a8c8664950.jpg

ca8109096accd0cf6f46cf2646c8b85d.jpg

Kunde även beställa från goodiebagen.
Så det verkar som om SAS varit hyggliga här trots allt, alla turer till trots som jag haft med både dem och Amex med endast negativa besked.

Heder och ära åt dem i så fall!!!
Får ta och återbekräfta detta till dem, men jag avvaktar nog tills kortet kommer...
Men stämmer detta så går jag ombord som en mycket nöjd och glad kund nästa flygning!

Jaha, det där visade sig alltså vara ett "fel" från SAS sida, så igår på posten kom det ett Guldkort... :eek:
Hade ju även fått mail om "Välkommen till ett nytt år som Diamantmedlem!" och på diamantsidorna på nätet står ju den nya perioden t o m maj 2016.
Ringde upp idag och kollade och visst - jag ligger redo för nedgradering. Det enda som kan hjälpa är 9k baspoäng som köps för 135k extrapoäng. Morr!!!

EDIT: Köpa baspoäng med poäng+pengar går ju också iofs.

Last edited:
Det spelar ju ingen roll, om du redan har EBG, om du kvalar första dagen i din period eller sista. Däremot kan du gå miste om inköp på ditt AmEx och därmed minska chansen att få 2 2-4-1-vouchers.

Det stämmer ju förvisso, men jag skulle nog ändå föredra att få in mina 20k AmEx Elite-poäng i början av kval-perioden för att skydd mig mot eventuella framtida "enhancements" av villkoren (om de t.ex. helt plötsligt skulle få för sig att ta bort denna förmån med Elite-kortet).

Vad händer om man ansöker om Amex Elite och får in baspoängen men sedan inte klarar kreditprövningen? Dras då poängen tillbaka? Är student men kommer troligen börja jobba efter nyår och förväntar mig då att resa mycket. Hade varit gött att ha EBG på plats direkt, men i dagsläget kan jag inte motivera 4000 i kortavgift, och jag gissar att de första månadslönerna kommer att gå till omlokaliseringskostnader.

Last edited:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen