Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Poängen kom 3-4 dagar efter att jag postade ansökan. Sen kom kortet nästan 3v senare. Det som känns som waste of money för SAS/Amex är att detta kort triggar Silvernivå, ändå postar de ut ett EBB kort... För att snart posta ett silverkort antar jag. Onödigt kan jag tycka när de borde kunde skicka silverkort direkt.

Fast jag misstänker att allt det där går med automatik, så är du inte silver när du blir godkänd (och ditt kort beställs) så blir det ett EBB-kort helt enkelt.

Jag trodde inte ens att det fanns ett Bas-Elite-kort. På allt reklammaterial, är de andra korten EBB, men Elite-kortet EBS. Med tanke på att ha ett Elite-kort och vara Basmedlem inte är möjligt, men än under ansökningsprocessen, känns det som nödigt att ens ta fram.
@Peter G : Du säger att det står EBB på kortet. Det är inte någon *A-Silver logga på kortet?

Jag tänkte ansöka om ett kort och jag har skjutit lite på några inköp för att få det på Amex istället och således dra ihop 150k innan årets slut. Mitt eurobonus år är 1 augusti - 31 juli. EBG är redan klart för nästa år. Frågan är om jag ansöker nu så kommer 20000 p direkt, eller hur kan man styra när de kommer in på eb kontot? Vill ju ha det efter 1 augusti. Och tar det verkligen flera veckor att få kortet? Ville helst handla direkt. Tack för hjälpen.

Jag tänkte ansöka om ett kort och jag har skjutit lite på några inköp för att få det på Amex istället och således dra ihop 150k innan årets slut. Mitt eurobonus år är 1 augusti - 31 juli. EBG är redan klart för nästa år. Frågan är om jag ansöker nu så kommer 20000 p direkt, eller hur kan man styra när de kommer in på eb kontot? Vill ju ha det efter 1 augusti. Och tar det verkligen flera veckor att få kortet? Ville helst handla direkt. Tack för hjälpen.
Om du redan har EBG säkrat för nästa år så spelar det väl ingen större roll? Om de kommer in före innevarande periodens slut så kommer ju nästa omgång poäng innan nästa period är slut. Hursomhelst så bli det ju 20k poäng i varje period.

Men det är klart, det finns ju en risk om du får det precis dagarna före eller efter - det kan säkert hamna någon vecka fel nästa gång.

Vad jag vet kan du inte styra det iaf - man får dem i samband med att årsavgiften betalas (när det fungerar som det ska).

Om du redan har EBG säkrat för nästa år så spelar det väl ingen större roll? Om de kommer in före innevarande periodens slut så kommer ju nästa omgång poäng innan nästa period är slut. Hursomhelst så bli det ju 20k poäng i varje period.

Men det är klart, det finns ju en risk om du får det precis dagarna före eller efter - det kan säkert hamna någon vecka fel nästa gång.

Vad jag vet kan du inte styra det iaf - man får dem i samband med att årsavgiften betalas (när det fungerar som det ska).
Bra poäng, jag tänker så att jag börjar med 20k på kontot, och är bara nån vecka kvar så kan lika bra vänta. Så då gäller det bara att betala in första veckan i augusti sen är det lugnt.

Det spelar ju ingen roll, om du redan har EBG, om du kvalar första dagen i din period eller sista. Däremot kan du gå miste om inköp på ditt AmEx och därmed minska chansen att få 2 2-4-1-vouchers.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen