Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vill absolut inte ifrågasätta dig @Viking75 men vart har du fått den infon ifrån? Det jag har hört vara att den innestående spenden på Premium inte kan "överföras" till ett Elite utan att man börjar om på noll igen i och med kortbytet. Ingen blir gladare än mig om jag har fel så rätta mig gärna :)
Så fungerade det i alla fall för mig i slutet av förra året, då jag bytte från mitt gamla SAS-AmEx till Elite när det kom. Spenden hängde med (efter kontakt med kundtjänst) och jag fick sen min andra voucher.

Jag har idag ett Amex Platinum och gillar fördelarna med bl.a två priority pass. Funderar på att skaffa ett Amex Elite också bara för att få ta del av 2-4-1, poängsamlandet samt att alltid vara minst silver.
Man hade ju kunnat önska att Platinum-kortet också hade kunnat ge lite EB-förmåner men det lär väl inte hända närmsta tiden.
Det tråkiga med att ha ett AMEX (eller två) är att knappt hälften av alla butiker tar emot kortet och man ändå måste ha ett MasterCard med sig för att inte stå med byxorna nere.

Om någon här har någon deal/kampanj-länk för att bjuda in mig till Elite får ni gärna skicka det. Lutar mot att jag ändå signar upp mig :)

Så fungerade det i alla fall för mig i slutet av förra året, då jag bytte från mitt gamla SAS-AmEx till Elite när det kom. Spenden hängde med (efter kontakt med kundtjänst) och jag fick sen min andra voucher.

Good news, då ska jag kolla med kundtjänst igen

Infon angående att överföringen av den spend som i det här fallet ligger över 150 K kommer vara dig tillgodo om du byter från premium till elite.
Infon kommer ifrån direkt från Amex. Ring gärna och kolla 0771-294600.

Om det strular kan jag fixa det, men det gör det inte;)

Infon angående att överföringen av den spend som i det här fallet ligger över 150 K kommer vara dig tillgodo om du byter från premium till elite.
Infon kommer ifrån direkt från Amex. Ring gärna och kolla 0771-294600.

Kan intyga det fungerade för mig. Men, min aktuella spend syns fortfarande inte korrekt på websidan. Den har stannat på 52k som var summan vid bytet från premiumkortet till Elite. Har klagat två gånger på detta men utan resultat. Dom har dock koll på den riktiga spenden om man ringer och frågar.

Fler som har detta problem?

Ja det finns några sådana rapporterade fel! Det här är ett fel som håller på att rättas till, när gjorde du din ansökan?

Jag har ett Premiumkort och kommer strax att ha spenderat 300kSEK+ på det i år. Den första vouchern är hittills outnyttjad.

Om jag skaffar ett Elitekort och sedan passerar nämnda gräns - kommer jag då att ha två användbara vouchers?
Om du byter till Elitekortet och inte överför spenden samtidigt som du spenderar 300 k till så kommer du få två vouchers till! (Och 20 000 statusgrundande poäng)

Jag har försökt googla och söka utan resultat och klickat mig igenom flera sidor i denna tråd (ursäkta om jag missat något inlägg). Min fråga är huruvida utseendet på på Eurobonus Elite card förändras baserat på bonusnivå? Jag uppfattade det som att en kollega som ansökt om Elitekortet fått ett kort där silver står utskrivet med silverbakgrund. Innebär det att om man hamnar på guldnivå så får man ett guldfärgat kort istället?
Jag ser inte att det står elite någonstans på kortet heller, men det kanske det inte ska göra?
Välkommen hit du din gamla irc räv ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen