Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kortet kom i brevlådan idag, aktiverat och ersatt premiumkortet (för att kvittera resterande dagar mot fakturan för Elite), 20K EB i kontot och en 2a 2-4-1 voucher ska utfärdas under veckan. Enligt kundtjänst så väntar de på att SAS aktiverar koder för dem som ska ha en 2a 2-4-1 (beräknas vara klart i slutet av veckan / början av på nästa). Spenderingen från gamla kortet har hängt med det nya kortet.

Last edited:
Amex ringde mig nu. Jag är godkänd och klar, underskrift behövs inte. Dock ansökte jag om extrakort till min fru, så hon måste skriva under papper som ska ha skickats ut i fredags. Måste säga att jag tycker det är väldans konstigt att jag inte behöver skriva under något. :)

samma här kortet i lådan idag och en andra 2-4-1 ska komma under veckan. Nu gäller det att hålla tummarna. Det blir nog 50 års resa till Australien i 1a klass för hustrun och undertecknad i mars. Passar fint att The Eagles spelar i Sydney på själva dagen :)

Beställde i förra veckan med snigelpost, fick mail i fredags där amex tacka för min ansökan och sa att det kan ta två veckor. Igår så kom det in 20000 poäng på EB utan att jag hört något mera från amex!

Amex gjorde ju en blunder med felaktiga ebs-kort efter den första förseningen så att de erbjöd den andra vända av 6000 p ytterligare

Är det många som fått dessa ytterligare 6,000 extrapoängen? Hur bar ni er åt för att få dom? Jag fick 6,000 i initialt skede, men fick som sagt EBS på kortet när det väl dök upp. Bör jag ringa och tigga ytterligare 6,000 poäng alltså?? @Sven ?

Last edited:
Ringde nu Eurobonus (EBG Hotline) för att fråga varför de inte svarat AMEX...killen ringde "special avdelningen" Men fick bara till svar att de hade ingen aning om att AMEX ens frågade EB när man gör en ny ansökan...jag blev hänvisad tillbaka till AMEX för att be de ringa den interna EB supporten för att försöka reda ut varför de inte svarat...vilken soppa! :)

Ringde AMEX igen :p Kunde inte låta bli, ska köpa en resa och vill verkligen ha rätt försäkring.
Fick veta att så länge AMEX har godkännt ansökan så omfattas man av denna, bra det ...

Hon hävdade dock bestämt att det fortfarande är ett tekniskt fel hos SAS EB som gjort att inga ansökningar är klara ännu.
När jag frågade hur det kommer sig att jag vet om "minst ett 10 tal personer vars ansökan gått igenom redan helt" så sa hon minst 5 ggr att det var omöjligt, att det var max ett 15 tal totalt som blivit klara och att det sen tog total stopp tills igår eftermiddag...jävla lurigt det här med dator och filer

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen