Christian Sternudd
Medlem
12 dagar sen brevet med tack för ansökan inga poäng inget kort
får ringa på måndag
Hur är det i Sverige, är det samma bank som kör Corporate som privata kort? Det är nämligen inte fallet i många andra länder, där Corporate körs från USA (Ctibank) och privata via en nationell bank.Jag har har inte signat med bank-id, inte signat ett papper. Hade Amex Gold Corporate för flera flera år sen.
Har inte en susning. Det är många år sen jag hade Amex Corp.Hur är det i Sverige, är det samma bank som kör Corporate som privata kort? Det är nämligen inte fallet i många andra länder, där Corporate körs från USA (Ctibank) och privata via en nationell bank.
Hur är det i Sverige, är det samma bank som kör Corporate som privata kort? Det är nämligen inte fallet i många andra länder, där Corporate körs från USA (Ctibank) och privata via en nationell bank.
Jag beställde kortet i onsdags och behöver poängen före 30 november för att bli EBG. Tyvärr kunde inte kundtjänst säga när mina poäng kommer in på kontot, men jag fick veta hur deras process ser ut om allt går som det ska:
— AMEX godkänner ansökan
— SAS bekräftar Eurobonus-uppgifter till AMEX
— AMEX skickar ut kort samtidigt som de skickar över poängen till SAS
Min ansökan är godkänd och de väntar på svar från SAS just nu. AMEX väntar inte på att årsavgiften betalas innan de skickar över poängen till SAS. Jag har inte behövt skriva på några papper eller identifiera mig med bank-id. Det är oklart om poängen blir daterade med datumet då AMEX skickar dem eller när SAS tar emot dem.
Har någon av er som inte haft AMEX-kort sedan tidigare fått in poäng på eurobonus-kontot?