Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag beställde kortet i onsdags och behöver poängen före 30 november för att bli EBG. Tyvärr kunde inte kundtjänst säga när mina poäng kommer in på kontot, men jag fick veta hur deras process ser ut om allt går som det ska:

— AMEX godkänner ansökan
— SAS bekräftar Eurobonus-uppgifter till AMEX
— AMEX skickar ut kort samtidigt som de skickar över poängen till SAS

Min ansökan är godkänd och de väntar på svar från SAS just nu. AMEX väntar inte på att årsavgiften betalas innan de skickar över poängen till SAS. Jag har inte behövt skriva på några papper eller identifiera mig med bank-id. Det är oklart om poängen blir daterade med datumet då AMEX skickar dem eller när SAS tar emot dem.

Har någon av er som inte haft AMEX-kort sedan tidigare fått in poäng på eurobonus-kontot?
 
Jadå, det är flera som har rapporterat det här i tråden, inkl jag. Jag fick poängen inom någon vecka efter jag anmält mig online.
Ja, det är ju flera som har fått poängen i den här tråden, men jag har inte kunnat vara säker på att de inte är AMEX-kunder sedan tidigare. Nu fick jag i alla fall lite mer hopp, tackar!
 
Jag har inte signerat något och kundtjänst sa att de skulle skicka ett kort så fort de fått bekräftelse från SAS att mina Eurobonus-uppgifter stämmer. Så det är lite konstigt att andra har fått signera...
Jag hade Amex sedan innan så jag slapp signera. För mig räckte det med en ansökan online (utan Bank-ID), men då fick jag ange mitt kortnummer på nuvarande kort. Mina poäng trillade in efter bara några dagar då. Så om bara Amex godkänner dig så borde det gå rätt fort att få in poängen. Välkommen till bc.se förresten!
 

Appfly

Medlem
Har exakt samma upplevelse som Jakob, kort sedan tidigare, ansökte online, fick ett "vi har mottagit din ansökan mail" och ett par dagar senare hade jag fått poängen. Skrev inte under eller signerade med BankID, har dock inte fått korten ännu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen