Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.

famhanssons

Medlem
En fråga till er som har haft Amex platinum och byter till Elite: Det är sagt att det ska vara en speciell blankett. Den jag fick hem nämner inget om att överföra "spent". Fans det någon sådan ruta för er att kryssa i? Den jag fått verkar vara vanlig.
 

SWEDE

Medlem
Jag har har inte signat med bank-id, inte signat ett papper. Hade Amex Gold Corporate för flera flera år sen.
Hur är det i Sverige, är det samma bank som kör Corporate som privata kort? Det är nämligen inte fallet i många andra länder, där Corporate körs från USA (Ctibank) och privata via en nationell bank.
 

NotRyan

Medlem
Hur är det i Sverige, är det samma bank som kör Corporate som privata kort? Det är nämligen inte fallet i många andra länder, där Corporate körs från USA (Ctibank) och privata via en nationell bank.

Det lär vara samma då det är American Express själva som ger ut korten i Sverige (ja, det går att få American Express by Swedbank också, men det tillhör undantagen...).

Mvh
/NotRyan
 
Jag ringde amex kundtjänst för att anmäla intresse för Elite. I och med det var ett ärende påbörjat för uppgradering till Elite. Jag fyllde sedan i en on-line ansökan enligt ök med kundservice. Allt klart och kort i handen. Cudos till amex kundservice för snabb och korrekt information.
 

Icewing

Medlem
Bestilte Elite den 6. november, kort blev "godkendt" den 14. november, så nu er det bare at håbe på hurtig levering, spændende om spend bliver overført, så man kan få nummer 2 voucher :)
 

SFC

Medlem
Beställde den 2 november, fick in poängen den 7 nov. I går (15nov) fick jag mail om att jag är godkänd och kortet skall komma inom två veckor.

Något säger mig att dom har ganska fullt upp med ansökningar eftersom det inte verkar finnas någon logik avseende ansökan/poäng/mail när man läser tråden.
 
AMEX jobbar uppenbarligen på helgen. Igår (lördag) fick jag mailet med tack för min ansökan och info om att de ska göra kreditprövning och komma med besked inom 14 dagar. Idag dök det upp 20K poäng på Eurobonuskontot.

Nu är det upp till mig att komma med på mina inbokade flygningar för att bli EBG före 30 november :)
 
Jag beställde kortet i onsdags och behöver poängen före 30 november för att bli EBG. Tyvärr kunde inte kundtjänst säga när mina poäng kommer in på kontot, men jag fick veta hur deras process ser ut om allt går som det ska:

— AMEX godkänner ansökan
— SAS bekräftar Eurobonus-uppgifter till AMEX
— AMEX skickar ut kort samtidigt som de skickar över poängen till SAS

Min ansökan är godkänd och de väntar på svar från SAS just nu. AMEX väntar inte på att årsavgiften betalas innan de skickar över poängen till SAS. Jag har inte behövt skriva på några papper eller identifiera mig med bank-id. Det är oklart om poängen blir daterade med datumet då AMEX skickar dem eller när SAS tar emot dem.

Har någon av er som inte haft AMEX-kort sedan tidigare fått in poäng på eurobonus-kontot?

Intressant. Jag beställde den första november. Fick mailet ned tack för beställning osv fem dagar senare. Pratade med dem i fredags och de säger att de väntar på SAS. Tur att det är 20 poäng på premium året ut. Annars hade paniken varit total :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen