Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om jag förstått din fråga riktigt, men när du ansöker om Elite så kan du välja Ja/Nej på frågan "Är du kortmedlem idag" och sedan fylla i kortnummer samt välja om kortet du redan har ska upphöra eller fortsätta.
Om jag betalar kortavgiften den 20:e, betalar jag sedan mellanskillnaden om jag ansöker 10 dagar senare?

Om jag betalar kortavgiften den 20:e, betalar jag sedan mellanskillnaden om jag ansöker 10 dagar senare?
Kollar du på #363 och några inlägg framåt så verkar de diskutera just det du undrar om. Vore ju helt orimligt om de ansåg sig ha rätt att debitera dig årsavgift för Premium när du bara ska ha det i tio dagar. :)
Hoppas att detta hjälper dig.

Kollar du på #363 och några inlägg framåt så verkar de diskutera just det du undrar om. Vore ju helt orimligt om de ansåg sig ha rätt att debitera dig årsavgift för Premium när du bara ska ha det i tio dagar. :)
Hoppas att detta hjälper dig.
Så fort du avslutat ett amex kort oavsett vilket så återbetals du för all "oanvänd" tid på årsavgiften. Däremot åläggs du full årsavgift på nya kort. Så enkelt funkar det

Så fort du avslutat ett amex kort oavsett vilket så återbetals du för all "oanvänd" tid på årsavgiften. Däremot åläggs du full årsavgift på nya kort. Så enkelt funkar det
Japp. Det kan ge intressanta resultat när man har 0 spend sista månaden - det hade jag när jag bytte *till* eb Amex för några år sedan. Då fastnade mitt gamla konto på negativt saldo och det tog en hel del manuellt hackande gör att fixa det. Men denna gång hade jag 30k spend sista månaden på premium, så få gjordes bara ett enkel avdrag av återstående årsavgift där.

Bryter Amex räkningen för Elite kortet i slutet eller mitten av månaden? Dvs om jag handlar något den 10'e, skall den posten betalas innevarande månad, eller kommer den på nästa månads räkning?

Jag stör mig en hel del på att ligga ute med reseräkningspengar när jag glömmer bort det och betalar mellan den 15'e-1'a med "vanliga" Eurobonus amex.
Det kan nog variera. Själv har jag brytpunkt den 20:e.

Jag har brytpunkt 16:e varje månad. räkningen ska ju sen vara betald 2 veckor efter brytpunkten. Jag ringde och fick den ändrad när jag skaffat kortet och fått första räkningen.

Fick brytpunkt 25 på mitt elite, ringde och ändrade den till 14:e

Tydligen får man brytpunkt beroende på när man tecknar kortet.

Jag ändrade också då jag tecknade för mitt första SAS/Amex. Betalningsdag innan lönen kommer är ingen bra idé...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen