Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår fick jag mitt nya Amex Elite med Diamondstatus och frugan fick extrakortet idag.
På extrakortet står mitt EB-nummer med endast siffror. Hennes EBG-status står inte heller på kortet och det var ju heller inget man fyllde i vid ansökan.
(Har för mig att någon här frågade om vad som stod på extrakortet...)

Skickade in papprena för någon vecka sedan, så det var ju rätt snabbt jobbat.

Blev rätt sugen på Elite-kortet när jag såg att man får 20.000 baspoäng när man betalar årsavgiften och att concierge ingår (ska tydligen vara riktigt bra för att få tag på bord enl. en vän med Platinum).

Har redan Premium idag och undrar väl vad de kikar på om man ansöker om Elite-kortet, är det spend eller inkomst(?). Ligger på ~320K spend årligen...

Jag ser på mitt kontoutdrag att det dragits årsavgift både på det gamla och det nya kortet, alltså 1000 + 3500 kr. Är det rätt?
Sen har jag inte ens fått det nya kortet, dom har skickat 3 olika kort nånstans, nån hade lyckats använda det för köp i Stockholm på närmare 20000 kr...lite märkligt kan tyckas då när jag väl får det så ska det väl aktiveras av mig?!

Jag ser på mitt kontoutdrag att det dragits årsavgift både på det gamla och det nya kortet, alltså 1000 + 3500 kr. Är det rätt?
Enligt beskedet som jag fick häromdagen så skulle det räknas av på nästa faktura.

Sen har jag inte ens fått det nya kortet, dom har skickat 3 olika kort nånstans, nån hade lyckats använda det för köp i Stockholm på närmare 20000 kr...lite märkligt kan tyckas då när jag väl får det så ska det väl aktiveras av mig?!
Låter mycket märkligt.

Japp, fick besked nu att den gamla årsavgiften kommer dras bort. Jag står även på nån lista för kompensation för dröjsmålet, 12.000 EBpoäng, så om bara kortet dyker upp hos mig nån gång så har det ju ordnat sig bra! :)
Och voucher #2 kommer dyka upp, dom har strul med detta oxå...:rolleyes:

Även jag fick en extra årsavgift på gamla kortet, ringde och klagade.
De sa att det bara var att dra av den när jag betalade fakturan.

Fick så tillslut mitt Elite Diamond brandade kort...vilken resa :) Jag har nu på 1 år samlat på mig ett totalt antal av 12 Amex plastkort, och i slutändan är det bara 1 jag använder...jisses vilket slöseri. Noterade också att magnet stripen på Diamond kortet inte har Amex signatur hollogramremsa utan endast slät silver. Någon annan som kan kika på sitt innan jag ringer och dubbelkollar hurvida jag ska få 14 kort i högen innan året är slut? :D

Mitt Diamond Elite har silver (ej holo) och dessutom en fin färg på Diamond statustexten som gör att den knappt syns, skoj med att man inte ser att det står Diamond :D
Bra, då behöver jag inte ringa och fråga då :) Hur som helst kommer det ju ett nytt kort i Mars när de uppdaterat Amadeus och vi får EBD som prefix till slut :)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen