Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag beställde den 1:a nov. Fick bekräftelsen via mail den 6:e nov. Sedan dess har jag inte hört något alls. Ringde dem 13:e och kollade vad som hände, då sa de att status var att SAS skulle bekräfta EB-nummer.
Testade att ringa dem idag igen och status var densamma. Så nu ska någon dam från Amex kolla med sin chef vad som händer och ringa mig imorgon.. Spännande.. :)
Exakt samma situation som jag har, fast de vägrar kolla upp det utan bara hänvisar till att vänta

Idag kom mitt kort samt papper för min fru att skriva under. Jag beställde på helgen runt den 1 november, minns inte exakt datum, men det tog c:a 3,5v iaf.

Jag ringde precis kundtjänst hos Amex. Till mig angav de följande svar (som man som alltid ska ta med en nypa salt i enlighet med @agehall 's budord)
-De 20 000 statusgrundande poängen kan man få i år. Det ska inte finnas någon spärr att man inte kan få dem innan 1 januari 2015. (Edit: jag kollade inte om det är några speciella regler som gäller om man blir värvad)
-Spenden räknas över till det nya kortet, men man behöver ringa in och hojta till.
-Vouchern ska gälla hela 2015, även den redan intjänade.
-Redan intjänad voucher kan användas för hela star alliance.

Det känns som om det är tillträckligt många som fått samma svar för att jag blev övertygad och ansökte. Om ca 10 dagar ska det nya kortet ligga i brevlådan!

Är det någon som har skaffat Amex Elite genom värvning ännu och som kan bringa klarhet i hurvida det är speciella regler som hindrar att man får 20 000 statusgrundande poäng redan i år då ?

Om det är det så får man ju väga 15 000 extrapoäng mot 20 000 statusgrundande poäng, annars är det ju en trevlig bonus med 15 000 extrapoäng. ( För både värvare och den som värvas )

Sådärja, då var det beställt ett Elite kort via hemsidan. Får se hur länge det tar för poäng, kort mm att dyka upp.

Är det någon som faktiskt fått voucher nr 2 ännu? Baserat på tidigare spend. Ligger själv på ca 450k, men har inte hunnit fixa till ansökan ännu, och det vore ju fånigt att inte hinna före årsskiftet...

Har fått mitt kort, det tog exakt 2 veckor från beställning.
Var hittar jag telenummer till Concierge Service?
Är det samma som kundtjänstnumret på kortet?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen