Senaste nytt

Vi som åker till Aten med Julkalendern

Hur ser det ut på Club Carlson-kontot för er som bodde på Radisson under "första" Aten-resan (24-25 maj)?
Det kom in poäng för den vistelsen nästan direkt efter utcheckning (kunde se dem redan i loungen på ATH på vägen hem), så inga konstigheter där. När jag nu gick in och kollade på mitt konto så märkte jag dock att jag verkar ha fått poäng IGEN för detta (mer poäng denna gång dessutom) som kom in 30 maj.
Är det någon annan som fått liknande?

Jag hade av misstag råkat göra två bokningar, så en av dem bokade jag av bara några dagar innan vi åkte, så funderar om det kan ha blivit något fel där så att jag fick poäng även för det rum som jag inte bodde i (eller betalade för).

atencc.png

Jag åkte med lilla gruppen 7-8/6. Ännu inga EB-poäng, inga CC-poäng. Dessutom ingen rabatt på drickat på Radisson, inga poäng för drickat, ingen välkomstgåva på rummet. Fick iaf uppgradering till BusinessRoom och frukost. Är CCG.

EDIT: Fick faktiskt poäng för drickat på Radisson, se senare inlägg (http://www.businessclass.se/forum/s...till-aten-med-julkalendern-39.html#post245068). Och ett BusinessClass rum såklart! Däremot ej rabatt på drickat eller välkomstgåva. Och det lär inte trilla in på kontot heller. Nåväl. Hälften rätt, mer kan man väl inte kräva i dagens värld.

bild.jpg

Last edited:
Angående hotell: Jeg fikk heller ingen rabatt på mat og drikke når jeg kjøpte roomservice grunnet sen ankomst hotellet lørdag. Samme med drikke og lunch ved poolen søndag. Ble oppgradert til superior room (7. - 8. helgen dette) men syntes det så farlig likt standardrom ut. Tror det som var superior var at det var på 6th floor, da standard vistnok kun går opp til 4th floor. Spurte også om jeg kunne få frokost gratis ved innsjekk, og fikk da beskjed om at han skulle prøve å fikse det (selv om jeg er Gold). Gikk så opp og spiste frokost dagen etter, men da kom kvittering på bordet. Samme fyren stod ved utsjekk, og når jeg nevnte det tok han da bare i fjerna de 20 euroene. Ellers fikk jeg late check-out kl 18, og må egentlig si meg veldig fornøyd med hotellet. De som jobba der var veldig serviceorienterte og vennlige, og det frister å komme tilbake. Jeg har heller ikke fått poeng enda.

Sendte e-post om manglende poeng den 31. mai og 1. juni for OSL-ATH-OSL (x2), og de la til julekalenderbonusen begge dager! Dette selv om jeg "kun" skulle få 2x poeng den 1. juni da jeg bestilte først i mai.

Fikk heller ingen 2x bonus på noen av de, men nå "balanserte" det seg på sett og vis ut, men tror kanskje jeg skal sende en e-mail og prøve meg på å få 2x10000 poeng til.

Veldig "kjapp" boost av EB-kontoen, da!
7fa0a4c37922c629522d5ec128e0da31.png

Hur ser det ut på Club Carlson-kontot för er som bodde på Radisson under "första" Aten-resan (24-25 maj)?
Det kom in poäng för den vistelsen nästan direkt efter utcheckning (kunde se dem redan i loungen på ATH på vägen hem), så inga konstigheter där. När jag nu gick in och kollade på mitt konto så märkte jag dock att jag verkar ha fått poäng IGEN för detta (mer poäng denna gång dessutom) som kom in 30 maj.
Är det någon annan som fått liknande?

Jag hade av misstag råkat göra två bokningar, så en av dem bokade jag av bara några dagar innan vi åkte, så funderar om det kan ha blivit något fel där så att jag fick poäng även för det rum som jag inte bodde i (eller betalade för).

Visa bifogad bild 25379

Jag har fått samma sak ser jag nu, på den som kom in 30/5 har jag även fått poäng för mat och dryck. Det var inget jag köpte på hotellet i alla fall. I och för sig fick vi frukosten gratis, kanske har något med saken att göra? Det står även ett bokningsnummer på dessa extra poäng som stämmer överens med det jag bokade.

Ringde SAS kundtjänst imorse i bilen på vägen till jobbet. Sebastian (vill jag minnas att han hette) skickade vidare punkten och lovade att återkomma under dagen beträffande hur de skall lösa det.

Ganska exakt en timme senare ringde han tillbaka och berättade att poängen kommer att postas under dagen.

Nu är det eftermiddag och poängen finns inne. Förvisso bara för ARN-ATH-CPH och inte connecting flights men det kan ha varit så att dessa inte ingick?

Även jag har fått en extra post på mitt ClubCarlson-konto fast min ligger på 29/5.

Har också CC-poäng för en insättning den 30/5 och hade inte bokat något där. Inte exakt samma siffror som den riktiga den 24/5 och dessutom står det en kod med (FM78GXC0) i description på den 30/5. Någon kampanj? Eller så har vi blivit duktigt skimmade allihopa... ;)

Ingen julklappstrippel intrillad hos EB ännu.

Toppen