Senaste nytt

Vi som åker till Aten med Julkalendern

1000 tack för en trevlig minihelgresa till Aten. BC.se är ett fantastiskt forum som samlar intressanta, nyfikna, kunniga och inte minst, medvetna, resenärer. Tack till den lilla gruppen @fcx, @bern, @Jan Petterson, OLN och Senator & sembl, dessa ständigt glada och (nästan) alltid närvarande personer med en outstanding people skills. Inte att förglömma de som gjorde äkta MR:s och förgyllde kabinen; NotRyan, @jth, @Gyllenbock, @jlarsson och vegardg, eller våra två nyfunna vänner som ombord på nedvägen hörde att det talades om poängintjäning och bonusresor och sedan var de givet med på utekvällen, välkomna till bc.se! Tack @GOTATH för tips om Aten. Sist, men inte minst, skaparna av detta forum som fört oss samman: @Martin Björnström och @Jacob samt deras crew. Tack!

Vi lyckades engagera delar av de bakre raderna med Yatzy med helt okända människor dessutom. Trevlig resa ner och hem. Dock så blir det aldrig mer SAS till Aten, kändes som charterflygning deluxe punkt nu

Först vill jag ödmjukt be så mycket om ursäkt för att sembl och jag inte kunde leva upp till normal partystandard. Nästan pinsamt och farbroraktigt att två herrar som oss ligger i sängen 23.00 på en lördag. sembl var Cpt Roger, Over and Dunn 23.01.

Sen var Hilton Aten ett stort plus, mer så än SAS Plus. Åter till Swiss och LH C för min del.

Tack till alla för trevligt sällskap och bra Yatzymatcher!

Nu skramlade det till lite grann i poängsaldot igen.
Gjorde en ren MR ARN-ATH-ARN i onsdags (4 juni). Fick in baspoängen för hela den resan i fredags, och nu fick jag just in julkalenderstrippel för båda vägarna samt dubbelpoängsbonusen för en av vägarna (så man får alltså utdelning på båda kampanjerna).

Saknar dock fortfarande julkalendertrippeln för hemresan från första Atenresan 24-25 maj.

Intressant att notera är att det i kontoaktiviteten för 24 maj står:
"Merry Christmas - tripple points"
("triple" felstavat, men i övrigt rätt)
För 4 juni har detta nu blivit:
"Marry Christmas - Tripple points"

Interessant å lese.

Selv har jeg gjennomført følgende tre turer:
31. mai: OSL--ATH-OSL (Julekalender)
1. juni: OSL-ATH-OSL (Booket 2 dager før 2x, så antar jeg får 2x)
7. juni: OSL-ATH (Booket 2 dager før 2x, så antar jeg får 2x)
8. juni: ATH-OSL (Booket 2 dager før 2x, så antar jeg får 2x)

Alt jeg har fått av ekstrapoeng er 10.000 poeng merket den 1. juni med teksten "Marry Christmas - Tripple points". Og 1. juni-reisen skal jo ikke gi 3x poeng på ett av leggene.

Skal se hva som skjer når jeg får poengene fra helgens reise, og så ringer jeg SAS for å høre. Dette er meget merkelig.

Då var trippel-poängen inne på kontot efter resan till Aten 24-25 maj.

Det krävdes dock ett mail till Eurobonus för att något skulle hända, mailade i går kväll och nu finns poängen på kontot.

Även jag har fått in trippelpoängen för resan 24-25 maj.
Var i kontakt med dom i torsdags via telefon och poängen kom in idag.

Toppen