Senaste nytt

Vem vill bli Eurobonus miljonär? Tjäna upp till 1 miljon eurobonuspoäng

You tell me, jag kan garantera dig att det finns inom Star Alliance i överflöd!
Varför skrev du det som ett påstående om du inte vet om det existerar?

Nu har väl SkyTeam och Star Alliance helt skilda system med poängintjäning på partnerbolag/operating carriers, så detta kanske inte är ett problem?

Nu brainstormar jag högt. Förr tyckte jag värdet på en Eurobonuspoäng var 5 öre, men Eurobonus har ju knappast blivit bättre på sistone så nu skulle jag värdera dem till max 3 öre/st, Alltså tycker jag en miljon poäng är värda max 30 000 SEK.

Europaflyg (5 st flygbolag)
SAS, Air Europa, Air France, KLM och Tarom har europaflyg. Men bra planering borde det väl gå att få ihop dessa bolagen för 5000-7000 SEK totalt. Eventuellt inkludera dessa bolagen för positioneringar till resmålen nedan.

Nordamerika (3 st flygbolag)
Från London Heathrow borde man kunna mixa Virgin, Delta och Aeromexico för att flyga till Mexico City t o r. Kostnad: ca 10 000 SEK.

Europa-Bangkok (1 st flygbolag)
Europa-Bangkok med Saudia borde gå att fixa under 10 000 SEK t o r (från t ex Frankfurt eller Madrid).

Sydostasien (6 st flygbolag)
Väl i Bangkok kan studsa runt bland t ex Hong Kong, Taipei, Seoul, Peking, Shanghai, Ho Chi Minh City, Jakarta med China Airlines, Xiamen Airlines, China Eastern, Garuda Infonesia, Korean Airlines och Vietnam Airlines. Borde gå att få runt ca 7-8000 SEK totalt.
Alla värderar vi poäng olika, generellt räknar många på 10 öre. Får man till longhaul Business så blir värdet närmare 20 före för många.

Men värderar man det till 3 öre så skulle jag säga att denna kampanj inte är värd det.

Vi är ju dock många som gladeligen köpt poäng för den summan om det var möjligt och tillåtet.

Alla värderar vi poäng olika, generellt räknar många på 10 öre. Får man till longhaul Business så blir värdet närmare 20 före för många.

Men värderar man det till 3 öre så skulle jag säga att denna kampanj inte är värd det.

Vi är ju dock många do gladeligen köpt poäng för den summan om det var möjligt och tillåtet.
Köpa poäng för 1800:- och boka en longhaul t&r med FlyPremium hade varit något...

Passar på att tipsa om Fifth Freedom flyg för er som ska ge det ett försök.
Asien har faktiskt en hel del sådana.
Exempel. Kenya Airways flyger från Bangkok till Guangzhou och det vill jag minnas är bokningsbart.
Fram med kreativiteten bara och tänk utanför boxen.

Passar på att tipsa om Fifth Freedom flyg för er som ska ge det ett försök.
Asien har faktiskt en hel del sådana.
Exempel. Kenya Airways flyger från Bangkok till Guangzhou och det vill jag minnas är bokningsbart.
Fram med kreativiteten bara och tänk utanför boxen.

Bra tips, men vart hittar man boknings klasserna hos Kenya
Airways?

• Gilla
Reactions: Gus
Som en referenspunkt kan jag meddela att jag flög Buenos Aires till Montevideo med Aerolíneas Argentinas häromdagen och försökte lägga in mitt EBG för att få loungetillgång men möttes bara av "computer says no". Därtill reste jag på en biljett i en klass som gav 0% till Eurobonus så sådana klasser finns alltså även med Skyteam.

Toppen